| کد مطلب: ۱۷۸۸۰

ثبت آگهی رایگان در گوگل (0 تا 100 راهنمای کامل)

ثبت آگهی رایگان در گوگل (0 تا 100 راهنمای کامل)

حال که اینترنت به قلب تپنده‌ی تبادلات تجاری تبدیل شده، حضور فعال در فضای مجازی برای هر کسب و کاری حکم مرگ و زندگی را دارد. گوگل، به عنوان غول دنیای جستجو، نقشی بی‌بدیل در هدایت مشتریان بالقوه به سمت کسب و کارها ایفا می‌کند. خوشبختانه امکان ثبت آگهی رایگان در گوگل برای صاحبان مشاغل فراهم است.

با ثبت کسب و کارتان در گوگل، نه تنها در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار می‌گیرید، بلکه از مزایای بی‌شماری مانند افزایش ترافیک وب‌سایت، ارتقای اعتبار برند و بهبود سئو نیز بهره‌مند خواهید شد. در این مقاله، صفر تا صد ثبت آگهی رایگان در گوگل را به شما آموزش خواهیم داد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

۰ تا ۱۰۰ ثبت آگهی رایگان در گوگل

ثبت کسب و کار در گوگل، که به آن Google Business Profile یا GBP هم می‌گویند، مزایای زیادی برای کسب و کار شما من جمله افزایش و جذب مشتریان جدید دارد. این کار به شما امکان می‌دهد اطلاعات مربوط به کسب و کارتان، مانند آدرس، ساعات کاری و اطلاعات تماس را در Google Maps و Search نمایش دهید. همچنین می‌توانید عکس‌ها، نظرات و پست‌های ویژه‌ای را برای بیشتر شناخته شدن کسب و کارتان اضافه کنید. با ثبت آگهی رایگان در گوگل می‌توانید نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید و حتی محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

ثبت کسب و کار در گوگل سبب افزایش دسترسی راحت‌تر مشتریان به کسب و کار شما شده و در نهایت مشتریان بیشتری را به سمت شما جذب می‌کند.

آموزش گام به گام ثبت آگهی رایگان در گوگل مپ

از آنجایی که سرویس Google My Business برای کاربران ایرانی تحریم شده است، در حال حاضر ثبت کسب و کار از طریق این سرویس امکان‌پذیر نیست. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از Google Maps و نمایه Add a missing place to Google Maps مکان کسب و کار خود را در نقشه ثبت کنید و اطلاعات مربوط به آن را اضافه نمایید.

1. وارد Google Maps شوید: www.google.com/maps

2. در منوی سمت چپ یا در پایین صفحه روی "افزودن مکان" کلیک کنید.

۳. در منوی کناری روی گزینه Add a missing place to Google Maps کلیک کنید.

ثبت لوکیشن در گوگل مپ

۴. از بین دسته بندی‌های مختلف مانند فروشگاه، رستوران، آرایشگاه و غیره، نوع کسب و کار خود را تعیین کنید.

۵. در مرحله بعد اطلاعات کسب و کار خود مانند نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کاری و وب سایت را وارد کنید.

۷. عکس‌هایی باکیفیت از کسب و کار خود اضافه کنید.

۸. نمایه کسب و کار خود را تکمیل کنید. با اضافه کردن اطلاعات بیشتر، مانند شرح کسب و کار، محصولات یا خدمات، پیشنهادات ویژه و رویدادها، می‌توانید نمایه خود را کامل‌تر کنید.

نکات مهم برای ثبت آگهی در گوگل

  • از اطلاعات دقیق و به روز استفاده کنید. اطلاعات نادرست یا گمراه کننده می‌تواند منجر به رد شدن نمایه شما توسط Google شود.
  • عکس‌ها نقش مهمی در جذب مشتریان بالقوه دارند بنابراین از عکس‌های با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • به نظرات و سوالات مطرح شده توسط مشتریان پاسخ دهید.
  • از Google Maps برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

با ثبت کسب و کار خود در Google Maps به صورت رایگان، می‌توانید به طور قابل توجهی میزان بازدید خود را افزایش داده و مشتریان جدیدی از محله‌های نزدیک جذب کنید.

مزایای ثبت آگهی کسب و کار در گوگل

ثبت نام در گوگل برای کسب و کار شما، مزایای متعددی را به همراه دارد که می‌تواند به شما در جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و ارتقای برند‌تان کمک کند. در اینجا به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

  • افزایش بازدید و دسترسی آسان کاربران: با ثبت نام در گوگل، علاوه بر نمایش کسب و کار شما در Google Maps و Search گوگل، افراد بیشتری می‌توانند شما را آنلاین پیدا کنند. علاوه براین هنگامی که افراد در Google به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، کسب و کار شما ممکن است در نتایج جستجو ظاهر شود.
  • مدیریت اطلاعات کسب و کار: می‌توانید از نمایه کسب و کار Google خود برای بروز‌رسانی اطلاعات مربوط به کسب و کارتان، مانند آدرس، ساعات کاری و اطلاعات تماس استفاده کنید.
  • تعامل با مشتریان: از نمایه کسب و کار Google می‌توانید برای پاسخ به نظرات مشتریان استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و وفاداری آن‌ها را افزایش دهید.
  • تجزیه و تحلیل رایگان: با استفاده از این ابزار Google My Business Insights می‌توانید ببینید که چند نفر نمایه شما را مشاهده کرده‌اند، از کجا آمده‌اند و چه کاری انجام داده‌اند که این اطلاعات می‌تواند به شما در درک بهتر نحوه عملکرد کسب و کارتان در فضای آنلاین و نحوه انجام تنظیمات برای بهبود نتایج‌تان کمک کند.
  • استفاده رایگان: ایجاد و مدیریت یک نمایه کسب و کار در Google کاملا رایگان است و هیچ هزینه ماهانه یا سالانه‌ای برای استفاده از این سرویس وجود ندارد.

۸ روش تبلیغات و جذب مشتری

علاوه بر ثبت کسب و کار در گوگل و روش‌هایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد، روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات شغل شما وجود دارد، در اینجا به برخی از بهترین روش‌های تبلیغات اشاره می‌کنیم:

1. ساخت سایت یا وبلاگ برای معرفی خدمات و یا فروش محصولات: برای اینکار می‌توانید از سایت سایز رایگان گوگل یعنی google sites استفاده کنید.

2. استفاده از تبلیغات گوگل ادز: با استفاده از تبلیغات گوگل ادز می‌توانید بازدید بگیرید و مشتریان بیشتری جذب کنید. البته استفاده از این روش رایگان نیست ولی همواره به عنوان یکی از روش‌های ارزان و با بازدهی بالا به شمار می‌رود.

گوگل ادز

3. ثبت آگهی رایگان در پلتفرم‌های معرفی کسب و کار: پلتفرم‌های متعددی در سطح وب وجود دارند که به شما امکان می‌دهند کسب و کار خود را به صورت رایگان معرفی و تبلیغ کنید. این پلتفرم‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا دسترسی آسان‌تری به خدمات مورد نظر در منطقه و یا شهر خود داشته باشند. برای جذب میلیون‌ها مشتری بالقوه در سراسر ایران می‌توانید آگهی کسب و کار خود را در بهترینو ثبت کنید.

۴. حضور در شبکه‌های اجتماعی از طریق تولید و به اشتراک گذاری محتواهای جذاب برای تعامل با مشتریان

۵. استفاده از انجمن‌های آنلاین مرتبط با صنعت خود

۶. استفاده از تبلیغات دهان به دهان

۷. ایجاد مسابقه یا قرعه‌کشی و یا ارائه تخفیف های ویژه

۸. همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی

سوالات متداول

  1. ثبت آگهی رایگان در گوگل چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً ۲ روز طول می‌کشد تا آگهی شما در گوگل تایید و نمایش داده شود.

  1. آیا واقعا ثبت آگهی و لوکیشن در گوگل رایگان است؟

بله، ثبت آگهی و لوکیشن در گوگل از طریق نمایه Add a missing place to Google Maps کاملاً رایگان است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی