| کد مطلب: ۱۷۸۵۵

بیژن زنگنه شکایت کرد

بیژن زنگنه شکایت کرد

بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی بعد از مطرح شدن بحث کرسنت در مناظره‌های صداوسیما، از سعید جلیلی شکایت کرد.

ماجرا از آن‌جایی آغاز شد که سعید جلیلی مدعی شد «در قضیه کرسنت به ثمن‌بخس قرارداد بسته‌اند و باید برخورد شود. رئیس‌جمهور شما فردی که متهم است را به‌عنوان وزیر نفت استخدام کرد. جای متهم در دادگاه است نه اینکه در تلویزیون مناظره کند.»

در متن این شکایت آمده است: جناب آقای صالحی، دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران با عرض سلام و احترام – به استحضار می‌رساند که آقایان علیرضا زاکانی و سعید جلیلی در مناظره چهارم نامزدهای ریاست‌جمهوری که در تاریخ ۱۴۰۳/۴/۴ به‌طور مستقیم از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، افتراها و اهانت‌هایی را به اینجانب بیژن زنگنه به‌عنوان وزیر وقت نفت در دولت‌های هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم به شرح زیر وارد و اکاذیبی را نشر کردند.

افتراها و اهانت‌های صورت‌گرفته:

1- آقای جلیلی در زمان ۱:۱۲:۴۹ تا ۱:۱۳:۳۰ مناظره چهارم اظهار داشتند: «در کرسنت فساد صورت گرفته و اموال کشور را به ثمن بخس فروخته‌اند و بعد فردی که باید متهم باشد دوباره به‌عنوان وزیر نفت معرفی می‌شود.»

2- آقای جلیلی در زمان ۱:۴۸:۲۸ تا ۱:۵۰:۱۱ همان مناظره بیان داشتند: «امروز دارید از فساد بیّن دفاع می‌کنید. جای متهم در دادگاه است نه اینکه بیاید در تلویزیون مناظره کند. اول برود محاکمه شود، حکمش را بگیرد. اگر قرار باشد هر متهمی را بیاوریم و در اختیارش تلویزیون قرار دهیم…البته ایشان هیچ‌وقت به من نگفته بیا مناظره… بگید یک بار که گفته باشد. وقتی ده‌ها میلیارد دلار برای چندین سال سرمایه کشور را به یغما می‌دهند مگر شما می‌توانید نسبت به آن بی‌تفاوت باشید. خود آقای روحانی در زمان خاتمی نوشت و گفت این مشکل دارد. شما می‌گویید این هیچی. جواب بدهید چرا این فساد پیگیری نشد، بله بنده با فساد مبارزه می‌کنم.»

3- آقای زاکانی در زمان ۱:۱۹:۴۵ تا ۱:۲۰:۳۰مناظره اظهار داشت: «خیانت بزرگ در کرسنت صورت گرفته است. کرسنت دست‌پخت آقای خاتمی، روحانی و آقای زنگنه است.»

4- آقای زاکانی در زمان ۱:۵۵:۴۲ تا ۱:۵۷:۴۸ همان مناظره بیان نمود: «دوره آقای خاتمی بزرگترین خیانت‌های نفتی به کشور شد. توتال، استات اویل و کرسنت باید معلوم شود چه کسی باید سیاهی بر چهره‌اش بنشیند. بنده مکرر گفته‌ام چه کسانی خیانت کرده‌اند.۵۳ میلیارد دلار عدم‌النفع، دوونیم میلیارد خسارت اولیه و ۱۸ میلیارد طلب دوم. حاضرم با زنگنه و خاتمی و روحانی مناظره کنم تا بگویم چه جنایتی در این کشور اتفاق افتاد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی