| کد مطلب: ۱۷۷۰۷

عمر لمینت دندان؛ دلایل و عوامل موثر بر آن

عمر لمینت دندان؛ دلایل و عوامل موثر بر آن

ماندگاری بالا و عمر لمینت دندان یکی از موثر ترین دلایل در بالابودن قیمت لمینت دندان است. در این مطلب قصد داریم در مورد عمر لمینت دندان و عوامل موثر بر آن صحبت ‌کنیم. از طرفی علاوه بر عمر بالا، شباهت بسیار زیاد لمینت به دندان‌های طبیعی باعث بالا‌تر بودن هزینه و قیمت لمینت دندان شده است. پس اگر در انجام این درمان زیبایی تردید داریدف این مطلب را بخوانید.

عمر متوسط لمینت بین ده تا پانزده سال است. اما با رعایت مواردی که اینجا توضیح دادیم، می‌توانید عمر آن را افزایش دهید.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

طبق تحقیقات انجام شده، لمینت سرامیکی حداقل ده تا پانزده سال عمر می‌کند. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد در صورت نگه‌داری صحیح، می‌توان عمر لمینت را تا بیست سال افزایش داد.

اما باید بدانید که این روکش سرامیکی نیز مانند دندان طبیعی، نمی‌تواند تا همیشه بدون مشکل در دهان شما باقی بماند و در برابر فشار و ضربه آسیب‌پذیر است. عوامل مختلفی می‌توانند طول عمر لمینت دندان را تحت تاثیر قرار دهند که در بخش‌های بعدی به صورت کامل‌تر به آن‌ها می‌پردازیم.

به عنوان مثال ممکن است به دلیل عدم آماده‌سازی صحیح دندان پیش از نصب لمینت، تا قبل از ده سال نیاز به تعویض داشته باشد. بنابراین دقت و تجربه دندانپزشک در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا عمر لمینت سرامیکی طولانی است.

دلایل ماندگاری بالای لمینت دندان چیست؟

لمینت سرامیکی، به‌خاطر شفافیت و نازک بودن شباهت بسیار زیادی به دندان‌های واقعی دارد. به همین دلیل خیلی از بیماران ترجیح می‌دهند که از این روش درمانی، برای ترمیم دندان‌های خود استفاده کنند. با توجه به این موضوع، هزینه این روش درمانی از روش‌های دیگر بالاتر است.

اگرچه هزینه نصب لمینت بالاست، اما سال‌های زیادی می‌توانید از آن استفاده کنید و اگر مزایای بلندمدت آن را در نظر بگیرید، هزینه آن کاملا مقرون‌ به صرفه خواهد بود.

جنس سرامیک مورد استفاده در ساخت لمینت مختلف است. سرامیک توده ای، سرامیک فشرده، دی سیلیکات لیتیوم و زیرکونیوم جزو انواع این روکش دندانی به حساب می‌آیند. جنس سرامیک از مینای دندان محکم‌تر است و در برابر فشارهایی که به آن وارد می‌شود مقاومت می‌کند.

اما نباید انتظار داشته باشید که لمینت دندان یک راه حل دائمی است و در هر شرایطی در جای خود باقی بماند. چرا که دندان طبیعی نیز به دلایل متفاوت دچار مشکل شده و نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

عوامل موثر بر عمر لمینت دندان کدام است؟

عوامل مختلفی بر طول عمر لمینت دندان موثر هستند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت:

  • وضعیت دندان پیش از نصب لمینت:

طبق گفته برخی دندانپزشکان، وضعیت دندان‌های شما پیش از این که از لمینت استفاده کنید در ماندگاری آن تاثیرگذار است.

  • سلامت دهان و دندان:

پوسیدگی دندان یا سالم نبودن لثه‌ها ازعوامل مهمی هستند که باید قبل از نصب لمینت به آن‌ها توجه کرد. مثلا اگر دندان بیمار وضعیت خوبی نداشته باشد، نیاز است که بیشتر تراشیده شود. همین امر احتمال ترک‌ خوردن لمینت در آینده را افزایش می‌دهد.

  • جنس لمینت:

به دلیل استفاده از مواد مقاوم‌تر، عمر لمینت سرامیکی بیشتر از نوع کامپوزیتی است. دقیقا به همین دلیل است که قیمت آن نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است.

  • لابراتوار:

اگر از لابراتوارهای حرفه‌ای استفاده شود، انتظار می‌رود که کیفیت و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

  • دقت دندانپزشک:

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، مهارت و دقت دندانپزشک از عوامل مهم در طول عمر لمینت است. اگر دقت لازم در مراحل قالب‌گیری و نصب لمینت دندان انجام نشود، ممکن است طول عمر مفید لمینت، کمتر از حد انتظار باشد.

البته نگران نباشید اگر مراحل به‌درستی انجام نشده باشد، امکان تعویض لمینت وجود دارد.

  • سن بیمار:

با بالاتر رفتن سن، لثه‌ها تحلیل می‌روند. این روند باعث می‌شود که سطح ریشه دندان، بیشتر نمایان می‌شود. در این صورت، بیمار باید با مراجعه به دندانپزشک برای تعویض لمینت خود اقدام کند.

  • استفاده از محافظ دندانی:

به ساییدن دندان‌ها روی هم در زمان خواب یا بیداری دندان قروچه می‌گویند. این قضیه باعث ترک خوردن لمینت می‌شود ولی با استفاده از محافظ دندان می‌توان از آن جلوگیری کرد. همچنین ورزشکاران نیز می‌توانند برای جلوگیری از شکستگی لمینت‌ها، از محافظ استفاده کنند.

به‌طور خلاصه، برای افزایش طول عمر لمینت دندان توصیه می‌شود که حداقل روزی دو بار مسواک بزنید. از نخ دندان و دهان‌شویه استفاده کنید. از خوردن غذاهای سفت و چسبناک پرهیز کنید. همچنین سعی کنید که حداقل سالی یک بار برای معاینه دندان‌ها به دندانپزشک مراجعه کنید.

قیمت لمینت دندان در دندانپزشکی میخک

به‌طورکلی هزینه و قیمت لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. تجربه دندانپزشک، محل کلینیک و موارد دیگر در قیمت نهایی لمینت دندان تاثیرگذارند.

در شبکه دندانپزشکی میخک، ضمن استفاده از دندانپزشکان باتجربه و تعرفه یکسان در تمام شعب، بالاترین کیفیت را در درمان لمینت دندان برای مراجعین ارائه می‌شود.

قیمت لمینت دندان https://mikhakdental.com/cost-of-dental-laminate/ در دندانپزشکی میخک، برای هر واحد لمینت باید چیزی بین ۵ تا ۱۰میلیون تومان است. نکته مهم در میخک این است که شما به‌سادگی می‌توانید لمینت دندان را با اقساط بلند مدت و بهترین شرایط انجام دهید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد عمر لمینت دندان صحبت کردیم و گفتیم که قیمت لمینت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این که در مقایسه با روش‌های دیگر، هزینه نسبتا بالاتری دارد، اما وقتی لبخند زیبای خود را در آینه ببینید، از نتیجه کار بسیار راضی خواهید بود.

گفتیم که لمینت سرامیکی بسیار مقاوم است و عمر مفید لمینت چیزی بین ده تا پانزده است. در آخر اشاره کردیم که در صورتی که این روکش‌ها با دقت در جای خود قرار بگیرند و به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، می‌توانید سال‌های طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی