| کد مطلب: ۱۶۳۷۷

تامین مرغ به کمک فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تامین مرغ به کمک فروشگاه‌های زنجیره‌ای

با کمک فروشگاه‌های زنجیره‌ای و توزیع مناسب شرایط مرغ پایدار است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد و کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی ضمن نتیجه‌بخش دانستن برنامه فشرده بازسازی زنجیره ارزش مرغ در سال گذشته، گفت: حفظ شرایط موجود نیازمند اجرای برنامه عمل سالیانه و رصد دوره‌های جوجه‌ریزی و کشتار، بازاررسانی و تامین، ذخایر راهبردی و صادرات است.

وزیر جهاد کشاورزی، شبکه توزیع مناسب و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را از عناصر مهم تامین به موقع و ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: نظام‌مندی و نظارت بر زنجیره و شبکه توزیع، لازمه پایداری و یکنواختی تولید و بازار است.

وی بیان‌ کرد: نهاده‌ها تا پایان تابستان تامین شده است و از هم‌اکنون برای نیمه دوم سال در حال برنامه‌ریزی هستیم و به زودی برای تامین نهاده ۶ ماهه دوم سال اقدام می‌شود.

نیکبخت، تنوع در سه عامل تامین‌کننده، مبادی تامین و نوع نهاده با تغییر در رژیم غذایی دام و طیور را سیاست وزارت جهادکشاورزی در تثبیت و پایداری تولید برشمرد و پیاده‌سازی این عوامل را در کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری مؤثر خواند.

گزارش جوجه‌ریزی استان‌ها تا ۲۶ اردیبهشت نشان می‌دهد  ۲۴ استان بیش از ۱۰۰ درصد مقادیر تعیین‌شده و هشت استان در حد انتظار، برای دوره اردیبهشت و خرداد جوجه‌ریزی کرده‌اند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی