| کد مطلب: ۱۰۹۹۰

مدیران

manzoor  منظور

بودجه اصلاح شد

در لایحه بودجه سال آینده هزینه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و جداولی در خصوص مصارف بودجه مانند متوسط رشد هزینه‌های جاری، عائله‌مندی، حق اولاد و هزینه‌های مالی اوراق مالی‌منتشره، دیده شده است که مهمترین اصلاحات آن بودند. به گزارش تسنیم، داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمترین اصلاحات بودجه سال آتی گفت: نمایندگان نقطه‌نظراتی داشتند که نهایتاً جمع‌بندی این شد که به لایحه دولت رأی داده نشد. مهمترین دغدغه‌ای که نمایندگان داشتند مسئله مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود. ما تأکید کردیم که مسئله هزینه‌ها و انواع پرداخت‌ها که  بازنشستگان و بقیه اصناف و اقشار هم جزو آن‌ها هستند، هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه‌های مالی مربوط به بخش دوم لایحه بودجه است که طبق مصوبه خود مجلس، ما امسال به‌صورت دوقسمتی بودجه را ارائه می‌کنیم به‌هرصورت ابهام نمایندگان بیشتر ناظر بر بخش دوم بخش مخارج و هزینه‌ها به‌ویژه اعتبارات مربوط به متناسب‌سازی بازنشستگان بود.

محمد کریمی بیرانوند

ایجاد ۶۷۴ هزار شغل جدید

از بین ۹۳۷ هزارشغل ثبت‌شده در سامانه رصد، حدود ۶۷۴هزار شغل به صورت دقیق صحت‌سنجی شده‌اند و از تعهدات امسال به‌صورت قطعی انجام شده است. محمود کریمی‌بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: در تابستان 1401فاصله میان بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور 1/17درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به 4/7درصد رسیده که 10درصد کاهشی بوده است. او درباره ساماندهی دستفروشان گفت: دستفروشان بعد از اخذ مجوز آغاز به کار می‌کنند. صدور مجوز به عهده درگاه ملی مجوزها است. در این مدت نشست‌های زیادی در وزارت اقتصاد داشته‌ایم. طرح مشترکی هم برای ساماندهی دستفروشان آماده کرده‌ایم، وزارت کار اعلام آمادگی کرده است. وزارت اقتصاد در حال آماده کردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای اعطای مجوز به متقاضیان هستند، تا چند وقت آینده اجرا می‌شود.

bahrami-abdollah عبدالله بهرامی

لغو پیمان‌سپاری صادرات فرش

موضوع لغو پیمان‌سپاری در بودجه امسال مصوب شد و وزارت صمت یک‌ماه قبل آن را به بانک مرکزی ابلاغ کرد منتها اجرای آن طول می‌کشد و باید منتظر ماند تا عملیاتی شود. عبدالله بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق تعاون ایران ضمن تاکید بر لزوم بازارسازی و بازاریابی صادرات فرش در بازارهای جهانی، اجرای مصوبه لغو پیمان‌سپاری ارزی را در صنعت فرش دستباف کارگشا دانست اما به ایسنا گفت که اجرای آن زمان‌بر و مستلزم اتصال گمرک و بانک مرکزی است. او ادامه داد: براساس ابلاغیه وزارت صمت، صادرات فرش به جز میزان ارزش مواد اولیه مصرف‌شده در آن از پرداخت تعهد ارزی معاف می‌شود. یعنی فرشی که صادر می‌شود ۸۰ درصد آن معاف و ۲۰ درصد دیگر که قیمت مواد اولیه است، باید به ارز نیمایی برگردانده شود. بهرامی تاکید کرد: این مصوبه کارگشاست ولی هنوز اجرا نشده و سیستم اجرای آن باید به شکل مویرگی به هم وصل شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی