| کد مطلب: ۱۰۹۱۵

مدیران

عقلی

مصرف گاز صعودی می‌شود

با توجه به کاهش دمای سراسر کشور طی روزهای آینده، میزان مصرف گاز با روند صعودی، ۵۴۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی می‌شود. سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: در روز گذشته میزان مصرف گاز ۴۹۸ میلیون مترمکعب بوده است و با توجه به برودتی که در مناطق شمالی وجود داشت، شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز بوده‌ایم. او ادامه داد: با توجه به اینکه در روزهای آینده افت دما در کل کشور حاکم می‌شود و متوسط دمای کشور به منفی ۱۰ درجه می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۵۴۰ میلیون مترمکعب برسد درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته مصرف گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسیده بود.

شیریجیان

کاهش ۳/۱۶درصدی تورم نقطه‌ای 

با توجه به روند نزولی 6/16درصدی نرخ رشد نقدینگی در ۲۶ ماه گذشته، تورم نقطه‌ای طی مدت فروردین تا آبان‌ماه ۱۴۰۲ نیز 3/16درصد کاهش یافت. به گزارش تسنیم، محمد شیریجیان، معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به روند نزولی 6/16درصدی نرخ رشد نقدینگی در 26 ماه گذشته، از کاهش 3/16درصدی تورم طی مدت فروردین تا آبان‌ماه 1402 خبر داد و گفت: شاخص نرخ رشد نقدینگی که در مهر 1400 حدود 8/42درصد بود، در آبان‌ماه امسال به 2/26درصد کاهش یافت که این روند مثبت در کاهش 3/16درصدی تورم نقطه‌ای از فروردین تا آبان‌ماه امسال قابل مشاهده است. او افزود: رشد پایه پولی هم از 45 درصد در ابتدای امسال به 5/38درصد در آبان‌ماه کاهش یافته است.

محمود-حسنلو

سود ۱ میلیون نفر پرداخت نشد

سود سهام عدالت از بامداد پنج‌شنبه آغاز شده است.  این سود برای 29 شرکت موجود در سبد سهام عدالت است که 4 تا از شرکت‌های در سبد سهام عدالت مثل بیمه دانا، ایران‌خودرو و سایپا و کارخانجات مخابراتی ایران کلاً سودی نساختند و سه شرکت هم هنوز به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سودی پرداخت نکرده‌اند؛ مثل گروه مپنا، فجر انرژی خلیج‌فارس و سرمایه‌گذاری صنعتی ایران. طبق گفته‌ی ریاست سازمان بورس این سود علاوه بر اینکه به بیش از 43 میلیون نفر از سهامداران عدالت پرداخت می‌شود برای اولین بار وراث متوفیان سهام عدالت هم دریافت می‌کنند. به گزارش تسنیم، محمود حسنلو، معاون فناوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به اینکه یک میلیون نفر به دلیل مشکل شماره شبا سود سهام عدالت نگرفتند، گفت: این افراد با ویرایش شماره شبا در سامانه سجام، سود مرحله اول را به‌صورت یکجا با مرحله دوم دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی