| کد مطلب: ۲۰۳۸۸

آخرین وضعیت پرونده امام موسی صدر از زبان دخترش

آخرین وضعیت پرونده امام موسی صدر از زبان دخترش

حورا صدر، فرزند امام موسی صدر در نشستی که به مناسبت چهل و ششمین سال فقدان پدرش برگزار شد، آخرین وضعیت پرونده او را تشریح کرد.

حورا صدر نیز طی سخنانی در این نشست در خصوص آخرین پیگیری پرونده امام موسی صدر، گفت: امام موسی صدر در لبنان فرصت تئوری‌پردازی نداشته، ولی بالغ بر ۹۰ درصد از مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و حتی تاریخ شفاهی جمع‌آوری شده و از این اسناد می‌شود نظریه‌ها را برداشت کرد.

فرزند امام موسی صدر، تصریح کرد: امام موسی صدر اعتقاد راسخ به تکثر، تنوع و ارتباط در جامعه دارد. جمله‌ای از ایشان نقل شده که اگر لبنانی با اینچنین تنوعی نبود، ما باید چنین لبنانی برای ارتقاء بشریت و البته تشیع می‌ساختیم. بچه بودم که جواب من را با این آیه قرآن  داد: «إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ وَٱلَّذِینَ هَادُواْ وَٱلنَّصَٰرَىٰ وَٱلصَّـٰبِـِٔینَ مَنۡ ءَامَنَ بِٱللَّهِ وَٱلۡیَوۡمِ ٱلۡأٓخِرِ وَعَمِلَ صَٰلِحࣰا فَلَهُمۡ أَجۡرُهُمۡ عِندَ رَبِّهِمۡ وَلَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ». حتی از روزهای اولی که وارد لبنان شد و  تلاش‌های اجتماعی داشت، یک جمعیت مسیحی درخواست کرد که ایشان عضو آن جریان شود.

وی افزود: نظر ایشان این بود که همه لبنان باید از جنوب حمایت کنند و این یک خط اساسی در فعالیت‌های ایشان بود. از رئیس جمهور وقت لبنان نقل شده که امام موسی صدر برای  احقاق حقوق شیعیان تلاش کرد ولی از حق دیگران نگرفت. ایشان می‌گفت ما باید یک زندگی مشترک داشته باشیم نه اینکه همدیگر را تحمل کنیم.

حورا صدر اظهار داشت: مثل اینکه یک عادت شده که ما هر سال یک مراسمی برگزار کنیم و جای شکر دارد که پدر فراموش نمی‌شود ولی موضوع امام موسی صدر دیگر محدود به ماه شهریور و سالگرد فقدان ایشان نیست. در طول سال همه مردم و خود ایشان زجر می‌کشند از اینکه ظرفیت‌هایی دارد که در طول ۴۶ سال گذشته می‌توانست در خدمت جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه یک عمر از همه ما  گذشت، افزود: چند روز پیش یک جوانی از من سؤال کرد که چرا می‌گویید کاری که باید برای امام موسی صدر انجام نشده است؟ حرف ما این است که توان یک خانواده مگر چقدر است؟ ولی افرادی هستند که می‌توانند کاری کنند. هیچ وقت قذافی تحت فشار قرار نگرفت و همیشه در برابر این مسأله همه منفعل بوده‌اند. کارهایی هم انجام شده ولی اگر کاری  شایسته شخصیت امام موسی صدر انجام می‌شد، قطعا امام موسی صدر  الآن در بین ما بود.

فرزند امام موسی صدر تأکید کرد: همه از روز اول اعتقاد داشتند که احتمالا قذافی کاری کرده، ولی از هیچ راهی نمی‌شود ثابت کرد اتفاق ناگواری برای امام موسی صدر افتاده است. به ویژه اینکه سال ۲۰۱۱ خود عبدالجلیل گفت من تا چند وقت پیش از امام موسی صدر اطلاع داشتم و بعد از آن هم هیچ سند و مدرکی ارائه نشده که خلاف این را ثابت کند. تنها کاری که می‌کنند این است که چندین بار اتفاق افتاده نمونه‌هایی می‌آورند و تمام مراحل آزمایشگاه آماده می‌شود. منظورم این است که اگر اتفاقی افتاده بود قطعا سندش را ارائه می‌کردند.

وی در پایان گفت: به هر حال امیدواریم سال آخری باشد که این سالگرد را برگزار می‌کنیم و ان شاء الله به زودی با تلاشی که شایسته این مسأله است، به آزادی امام موسی صدر برسیم.

 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی