| کد مطلب: ۵۰۶۳

خبرسازان

خبرسازان

رد بمبک‌های بدبو افزایش 12درصدی قطع عضو پاسخ به اعتراض معلمان

montazeralmahdi saeed

رد بمبک‌های بدبو

سخنگوی فراجا از بازداشت ۱۱۰ نفر در ارتباط با موضوعات رخ داده اخیر در مدارس خبر داد. سعید منتظرالمهدی با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌های کشور گفـت:‌ «در ایام اخیر و در پی نگرانی‌های فراوان خانواده‌ها، پلیس با ایجاد بیش ازچهارهزار گشت‌ سواره و پیاده به صورت محسوس و نامحسوس، به طور روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد.» او ادامه داد: «هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمبک‌های بدبو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که در این راستا حدود ۹ هزار بمبک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را ازطریق کشورهای همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند.»

miadfar jafar

افزایش 12درصدی قطع عضو

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: «در چهارشنبه‌‌سوری امسال، افزایش ۱۲ درصدی در قطع عضو و افزایش ۱۶ درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم.» به گزارش ایلنا، جعفر میعادفر با بیان اینکه در سال 1401 با حوادث مختلفی روبه‌رو بودیم، گفت: «از ابتدای اسفندماه در سازمان اورژانس آمار حوادث چهارشنبه‌سوری را جمع‌آوری می‌کنیم که رشد 22 درصدی را در تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و 4 هزار و 368 مصدوم از ابتدای اسفندماه تا ساعت 8 صبح روز گذشته گزارش شد که از این تعداد 3 هزار و 557 مورد در روز 23 اسفندماه بوده است‌.» او با بیان اینکه تاکنون 27 نفر جان‌شان را از دست داده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: «علت این افزایش، دو حادثه‌ بزرگی بود که در تبریز و تهران رخ داد و در آنها 13 نفر فوت کردند. فوتی‌ها در استان‌ها و شهرهای تهران، تبریز، همدان، ارومیه و قزوین بوده است.»

moalem

پاسخ به اعتراض معلمان

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای درباره شرایط ثبت اعتراضات فرهنگیان به رتبه‌های تعیین شده توضیحاتی ارائه کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده: «با توجه به اجرای مرحله اول قانون رتبه‌بندی معلمان و تعیین رتبه هر یک از همکاران در فرآیند تعیین‌شده طرح مذکور، در راستای صیانت از حقوق همکاران، امکان ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در سامانه My.medu.ir فراهم شده است. با فعال بودن میزهای پاسخگویی، اطلاع‌رسانی لازم و به‌موقع در این خصوص صورت می‌پذیرد. همچنین همزمان با بارگذاری کارنامه در سامانه My.medu.ir همکاران با مراجعه به سامانه مربوطه امکان مشاهده کارنامه را دارند. مطابق مقررات برای هر یک از همکاران، مهلت 10 روزه جهت ثبت اعتراض در نظر گرفته شده است. همکارانی که در روزهای گذشته نسبت به ثبت اعتراض یا تایید کارنامه اقدام کرده‌اند، تا پایان مهلت 10 روز امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند. همکارانی که نسبت به ثبت اعتراض اقدام کرده‌اند، می‌توانند روزهای آینده نسبت به تکمیل فرآیند اعتراض اقدام کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی