| کد مطلب: ۴۵۲۹

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

ناقضان قوانین مناسب‌سازی درخواست نجات هویت کرمان مدارس خیرساز فروخته نمی‌شوند

mahmoodnejad

ناقضان قوانین مناسب‌سازی

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی با تاکید بر لزوم دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت به امکانات شهری ازجمله اتوبوس‌ها، اماکن، معابر ، پارک‌ها و حتی محیط وب، گفته است که طبق قانون، بلیت هواپیما برای معلولان نیم‌بهاست، اما به دلیل دسترسی نداشتن افراد دارای معلولیت به اپ‌های مرتبط با خرید بلیت هواپیما، در حال حاضر این افراد برای خرید بلیت به صورت نیم‌بها باید حتما از دفتر هواپیمایی به صورت حضوری خریداری کنند. به گزارش ایسنا، علی همت محمودنژاد، علت این موضوع را کم‌اهمیتی استانداران و شهرداران در برگزاری جلسات این کمیته دانست و در این راستا از وزیر کشور خواست، براساس تبصره ۳ ماده پنج قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، همچنین مطابق موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، نسبت به انفصال دائم یا موقتی از خدمات عمومی یا حتی تنزل مقام یا محرومیت از پست‌های حساس برای متخلفان اقدام کند.

kerman

درخواست نجات هویت کرمان

جمعی از مردم کرمان در نامه‌ای خواستار نجات هویت کرمان و جلوگیری از تغییر نام خیابان‌ها شدند. به گزارش شبکه شرق، جمعی از مردم کرمان در نامه‌ای خواستار نجات هویت کرمان و جلوگیری از تغییر نام خیابان‌ها شدند. در متن این کارزار آمده است: «کرمان شهری تاریخی و باستانی است که متأسفانه در طول تاریخ بخش عظیمی از هویت تاریخی خود را از دست داده است. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که اکثر خیابان‌ها، محلات، میادین، معابر و حتی مساجد و تکیه‌های تاریخی و اصیل کرمان تغییر نام پیدا کرده‌اند و این‌بار خیابان میرزا آقاخان کرمانی تغییر یافته است. حال ما مردم کرمان خواستار جلوگیری از این اقدام هستیم و امیدواریم نام‌هایی که مختص شهر کرمان هستند که بر اساس نا آگاهی و دلایل نامشخص تغییر پیدا کرده‌اند، بازگردانده شوند و اگر قرار است نامی بر جایی گذاشته شود، برای خیابان‌های تازه‌تأسیس در محدوده جدید شهر انجام بگیرد؛ تا هویت و اصالت از بین رفته شهر تاریخی کرمان احیا شود.»

amoozesh v parvaresh

مدارس خیرساز فروخته نمی‌شوند

بعد از حرف و حدیث‌های فراوان درباره فروش مدارس خیرساز در قالب طرح مولدسازی، آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای موضوع را تکذیب کرد. در اطلاعیه دبیرخانه اجرایی مولدسازی املاک مازاد وزارت آموزش‌وپرورش آمده است: «به اطلاع خیرین، مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و والدین می‌رسانیم که برخی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی موضوع قرار گرفتن مدارس خیرین در لیست مولدسازی املاک را مطرح می‌کنند که این موضوع را قویا رد می‌کنیم. از آنجایی که سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره مدیریت جدید همواره احترام به اصول اخلاقی و شفافیت در اخبار و اطلاعات را در دستور کار خود قرار داده است، همچنین در این مسیر برای خیرین به‌عنوان بازوان مستحکم و قابل اعتماد در جهاد مدرسه‌سازی احترام ویژه‌ای قائل است؛ به اطلاع می‌رساند که هیچ ملک خیرسازی در طرح مولدسازی قرار نگرفته است. املاکی که مالکیت آن به‌نام دولت و دولتی‌‌ساز نباشد اساساً نمی‌تواند در مسیر مولدسازی قرار بگیرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی