| کد مطلب: ۳۹۷۴

مقامات

مقامات

انتقاد اژه‌ای از هزینه سرویس اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم تکذیب فعالیت اقتصادی سپاه

mohseni ejei

انتقاد اژه‌ای از هزینه سرویس

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در حاشیه نشست با برخی مسئولان قوه قضائیه با اشاره به میزان تعطیلی مدارس طی سال تحصیلی جاری و مشکلاتی که از این ناحیه متوجه والدین و دانش‌آموزان شده است، گفت: «به استثنای موضوعات مرتبط با مضامین آموزشی و تربیتی که در محل خود قابل بررسی است، یکی از مشکلاتی که به‌واسطه تعطیلی متکثر مدارس در سال تحصیلی جاری رخ داد، مقوله دریافت وجوه از اولیاء دانش‌آموزان برای هزینه‌های مربوط به سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه محصلان بود؛ بعضا اولیاء دانش‌آموزان گلایه دارند که با توجه به تعطیلی زیاد مدارس در این سال تحصیلی، پول دریافت‌شده از آنها برای سرویس رفت‌وآمد و همچنین تغذیه دانش‌آموزان، به آنها مسترد نمی‌شود و حتی در مواردی مدارس برای وصول این چک‌های دریافتی از والدین دانش‌آموزان اقدام می‌کنند. برهمین‌مبنا مطلوب است دادستان کل کشور ضمن شنیدن اظهارات مسئولان مربوطه در آموزش‌وپرورش و همچنین اولیاء، تدابیر لازم را پیرامون رفع این مشکل اتخاذ کنند.»

Abbasi

اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدام پاناما و واکنش ایران به این کشور گفت: «پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود». وی در پاسخ به اینکه ممکن است ایران برای مقابله با فشار‌های اخیر، اقدام به بستن تنگه هرمز کند، عنوان کرد: «ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخورد تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود، تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.» عباسی ادامه داد: «در صورت افزایش فشار‌های اقتصادی، ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.»

naghdi

تکذیب فعالیت اقتصادی سپاه

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در برنامه «بدون توقف» شبکه سوم سیما گفت: «سپاه فعالیت‌های اقتصادی به آن شکل که مردم فکر می‌کنند، یعنی به معنای خرید و فروش و بازرگانی و تجارت و صادرات ندارد و بیشتر در عرصه سازندگی فعال است، این تصویرهایی است که ساخته می‌شود.» وی در ادامه افزود:«مثلاً شهید سلیمانی از نظر ما قهرمان مبارزه با تروریسم است، اما به‌اتهام سردستگی و فرماندهی تروریسم شهید شد، در واقع تصویری که آنها ارائه می‌دهند یک تصویر غیرواقعی است، ما یک تصویر از کشور ایران داریم که دیکتاتور است، اما واقعیت این است که ما از مردم‌سالارترین کشورهای جهان هستیم، در مورد سپاه نیز موضوع فعالیت‌های اقتصادی سپاه واقعیت ندارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی