| کد مطلب: ۴۷۰۷

مدیران

مدیران

اختیارات جدید بانک مرکزی هشدار درباره ریسک ورود به بازار آزاد افزایش ۱۲ برابری هزینه مخابرات در ۱۰ سال

khandoozi

اختیارات جدید بانک مرکزی

بانک مرکزی برای صرافی‌ها ترتیباتی را به کار گرفته که سازوکار خود را دارد و همه صنایع کشور باید در زمینه بازگشت ارز به این قواعد تمکین کنند. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی درمورد جلسه سران قوا در مورد مهار قیمت ارز گفت: «بانک مرکزی به مجموعه‌ای از اختیارات جدید برای مداخله ارزی موثر نیاز داشت که در شورای عالی هماهنگی سران سه قوه مطرح و با اختیارات ویژه موافقت شد.» او افزود: «یکی از اختیارات ویژه که رئیس کل بانک مرکزی خواهان آن ‌بود و مورد موافقت قرار گرفت، این است که همه صنایع کشور حتی بخش‌های دولتی و زیرمجموعه‌های وزارت نفت، صمت و همه صادرکنندگان کشور به قواعد بانک مرکزی در این زمینه تمکین و همراهی کنند.»

tavakoli masood

هشدار درباره ریسک ورود به بازار آزاد

اگر کسی در پی سرمایه‌گذاری است حتی سرمایه خُرد، بانک مرکزی از چند روز آینده ابزارها و مواردی را برای سرمایه‌گذاری مردم عرضه خواهد کرد. مسعود توکلی، مدیر تالار ارز خدماتیِ مرکز مبادله ارز و طلا درباره نوسانات بازار غیررسمی ارز گفت: «واقعیت این است که امروز بازار ارز خطر بسیار بالایی را دارد، فعالان در بازار بسیار هیجانی عمل می‌کنند، بعضاً آماتورها خیلی به بازار هجوم آوردند و تحت تأثیر هیجانات بازار قرار گرفتند.» مدیر تالار ارز خدماتیِ مرکز مبادله ارز و طلا با اشاره به اینکه ممکن است سودجویان از این فضای ملتهب به نفع خود استفاده کنند، افزود: «این تجربه را در سنوات و دوره‌های مشابه گذشته داشتیم که عده‌ای در تلاش بودند از وضعیت ملتهبی که بعضاً بازار ایجاد می‌کند سوءاستفاده کنند. بنابراین افزایش‌ها و فعالیت بازار ارز فقط و فقط مبتنی بر یک ریسک بالا و حاصل هیجاناتی است که بعضاً از طریق شبکه‌های مختلف القاء می‌شود.»

soltani majid

افزایش ۱۲ برابری هزینه مخابرات در ۱۰ سال

درآمد شرکت مخابرات از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ کاهش یافته، اما هزینه‌ها ۱۲ برابر شده است. مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: «در تحلیلی که از درآمدهای تلفن ثابت در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ داشتیم درآمد مکالمات صوتی از ۱۶۰۰ میلیارد تومان سال ۹۰ به ۱۴۷۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده، یعنی ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش درآمد داشتیم و این در حالی است که تعداد مشترکین طی این سال‌ها از ۲۵ میلیون مشترک به ۳۰ میلیون رسیده است. به‌عبارت دیگر ما به لحاظ توسعه شبکه و تعداد مشترکین رشد داشتیم اما درآمدها افزایش نیافت.» او افزود: «در سال ۱۴۰۱ بعد از ۳ سال قرار شد حداقل هزینه نگهداری خط را افزایش دهیم؛ عددی که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد ۱۴هزار و ۸۰۰ تومان بود اما آنچه ابلاغ شد ۹هزار تومان بود. در حال حاضر ۱۰ هزار سوئیچ مشغول کار هستند بنابراین باید به صورت شبانه‌روزی نگهداری شوند، در این راستا تمام سعی ما این بوده که به‌رغم افزایش هزینه‌ها نیروی انسانی را کاهش ندهیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی