| کد مطلب: ۶۲۲۲

مدیران

مدیران

توسعه فیبر نوری

soltani majid

توسعه فیبر نوری

شرکت مخابرات با قدرت و قوت موضوع توسعه فیبر نوری را پیش می‌برد تا خدمات خوبی در آینده به مردم ارائه شود. مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره اینکه امسال در استان تهران چند میلیون نفر تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند، به ایسنا گفت: «زمانی که طرح نجمای تهران را ابلاغ کردیم و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار پورت توسعه برای یک بازه زمانی سه تا چهار ساله درنظر گرفتیم، شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت، بیش از ۷۰ هزار کیلومتر فیبر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم کرده، اما در داخل شهرها هنوز شبکه دسترسی یا آخرین لایه اتصال به ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور با تجهیزات قدیمی هم وجود دارد که به شبکه مسی مشهور است؛ این شبکه به‌رغم گستردگی زیاد، توانایی کمی برای سازگاری با فناوری‌های جدید و استفاده از خدمات پهن باند دارد.»

heydari mohamad mehdi

آغاز اولویت‌بندی ایمن‌سازی

۴۵ ساختمان مهم ناایمن تهران در اولویت بازسازی قرار دارند. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص راهکارهای وزارت راه و شهرسازی برای کاهش ساختمان‌های ناایمن گفت: «ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن طبق بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران مورد تاکید قرار گرفته است. بر همین اساس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در تعامل و همکاری با وزارت کشور ضمن تهیه و تدوین چک‌لیست‌های ارزیابی، کارگروه‌هایی را در استان‌ها برای این منظور ساماندهی کرده و تشکیل داده است. در تهران موضوع ساماندهی ساختمان‌های ناایمن با راهبری و مدیریت شهرداری تهران و سازمان مدیریت بحران در حال انجام است. به همین منظور در ۲۲ منطقه تهران، ۲۲ کارگروه ارزیابی مبتنی بر چک‌لیست‌های طراحی شده مرکز تحقیقات راه، و شهرسازی در حال ارزیابی ساختمان‌های ناایمن هستند.»

bazrpash

هواپیماهای جدید در راه است

توسعه ناوگان هوایی در دستور کار قرار دارد و تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می‌پیوندد. به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: «در سال‌های گذشته شاهد تولید حداقلی مسکن بودیم که همین مسئله موجب شد، قیمت‌ها افزایش یابد.» او با بیان اینکه تا پایان سال تعداد متقاضیانی که زمین دریافت می‌کنند به 400 هزار متقاضی در سراسر کشور خواهد رسید، اظهار داشت: «با ارائه بسته 19گانه در خصوص بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.» وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: «در برخی شهرهای مازندران به‌دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تأمین زمین جهت ساخت مسکن مواجه هستیم که تلاش داریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر آن را برطرف کنیم.» بذرپاش تصریح کرد: «ازآن‌جا که زمین‌های کشاورزی درجه یک و دو مازندران قابل ساخت مسکن نیست، بنابراین توسعه ساخت‌وساز در برخی مناطق به‌کندی صورت می‌گیرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی