| کد مطلب: ۲۵۴۷

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

الزام درج کد رهگیری در فاکتور تعهد تعاون روستایی به قطر زعفران ۳۸ میلیون تومان

asnaf

الزام درج کد رهگیری در فاکتور

درج کد رهگیری و شناسه لوازم یدکی و قطعات در فاکتور فروش الزامی است. اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به تمامی واحدهای صنفی حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو اعلام کرد: «در راستای مبارزه با عرضه کالای تقلبی و قاچاق، تمامی واحدهای صنفی فعال در حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو اعم از تولیدی و توزیعی‌های عمده و خرده‌فروش در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی، ملزم به درج کد رهگیری و شناسه کالا در فاکتورهای رسمی هستند.» همچنین تاکید می‌شود: «ساماندهی وضعیت توزیع روغن موتور (از تولید تا مصرف) به منظور دریافت کد رهگیری و شناسه کالا و استفاده از فاکتورهای رسمی برای مبادلات، از اولویت‌های همکاری اتاق اصناف ایران و دفتر صنایع خودرو وزات صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.»

pooriyan mansoor

تعهد تعاون روستایی به قطر

قطری‌ها از تعاونی روستایی تعهد دولتی گرفته بودند. به همین دلیل با بخش خصوصی وارد معامله نشدند درحالی‌که صادرات دام به قطر برای جام جهانی فرصت خوبی برای صادرکنندگان واقعی محسوب می‌شد. منصور پوریان، رئیس مجمع صادرکنندگان دام زنده در پاسخ به این پرسش که چرا نتوانستیم دام زنده به قطر صادر کنیم؟ گفت: «سال گذشته قطری‌ها با تعاونی روستایی ایران قراردادی را منعقد کردند که بنا به آن این مرکز باید اقدام به تعیین مباشر و مبادرت به صادرات دام کند.» او مباشری که تعاونی روستایی برای صادرات دام انتخاب کرده بود را ناکارآمد معرفی کرد و افزود: «دو سال است که تعاونی روستایی مسئول صادرات دام به قطر شده، اما در این دو سال کارنامه موفقی نداشت؛ در سال جاری نیز اتحادیه دامداران به عنوان مباشر از سوی تعاونی روستایی انتخاب شد اما از آنجایی‌که آنها تجربه لازم را نداشتند و از سوی دیگر صاحب دام نبودند، نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند.»

miri gholamreza

زعفران ۳۸ میلیون تومان

قیمت هر کیلو زعفران پوشال ۲۶ میلیون تومان و سوپر نگین ۳۸ میلیون تومان اعلام شد. غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: «قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۲۴ میلیون تومان، زعفران پوشال ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان، زعفران نگین ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و سوپرنگین ۳۲ تا ۳۸ میلیون تومان است.» او حداقل قیمت هر مثقال زعفران را ۱۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: «با توجه به نبود نظارت مستمر، مغازه‌داران با سودهای بالا اقدام به فروش محصول می‌کنند، در حالی‌که با اعمال نظارت مستمر و دقیق، واحدهای فروش مکلف به لحاظ سودهای منطقی و معقول بر مبنای نرخ پایه گمرکی هستند تا اجحافی صورت نگیرد.» میری اظهار کرد: «با توجه به انبوه فصل برداشت زعفران، تا پایان فصل آذر نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان تولید داشت. هر چند افزایش تولید نسبت به سال قبل امری قطعی است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی