| کد مطلب: ۶۱۹۱

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

تولید سالانه یک میلیون کاتد

shabani korosh

تولید سالانه یک میلیون کاتد

مس از لحاظ افزایش قیمت و همچنین نقشی که در تامین نیاز صنایع پایین‌دست دارد، از آینده بسیار روشنی برخوردار است. کورش شعبانی، نائب رئیس انجمن مس ایران گفت: «نقش و اثر فلز مس در آینده جهان و قرار گرفتن کشورمان در کمربندی مس‌زایی آلپ- ‌هیمالیا، حمایت‌های بیشتر از این صنعت‌معدنی را برای شکوفایی و توسعه می‌طلبد. شرکت ملی مس طرح تولید سالیانه یک میلیون تن کاتد مس را در برنامه دارد که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و سرمایه‌گذاری زیاد است و زمان و بررسی‌های بیشتر نیاز دارد. در کنار آن بخش خصوصی نیز باید کمک کند تا به هدف تعیین‌شده دست یابیم. ایران در کمربند مس‌زایی آلپ- هیمالیا قرار دارد و عنصر نخست در کشورمان شناخته می‌شود.»

alvandian Ali akbar

محدودیت برق در کارخانه سیمان

قطعی برق در سال گذشته به چالشی بزرگ برای صنایع تبدیل شد و زیان زیادی به صنایع وارد کرد. علی‌اکبر الوندیان، دبیر انجمن سیمان کشور خاطرنشان کرد: «وزیر نیرو در جلسه‌ای میزان کاهش برق صنایع را به استان‌ها با محوریت استاندار واگذار کردند که امیدواریم استان‌ها در این زمینه با تولید مساعدت کنند؛ مطابق با آنچه به ما ابلاغ کردند محدودیت برق و مقادیر اعلام‌شده قطعی برق در ساعات پیک کاری کاهش قابل‌توجهی داشته است و این مهم در حجم تولید اثر خواهد گذاشت. سال گذشته توانستیم با مدیریت صحیح مصرف، برق کشور را تامین کنیم و باتوجه به این ارقام قطعی برق پایین بود اما در عمل توانستیم آن را مدیریت کنیم و خللی در روند تولید ایجاد نکنیم؛ امسال نیز ارقام تخصیص داده‌‌شده به تولیدکنندگان سیمان پایین است اما به ما این امیدواری را دادند که می‌توانیم این مهم را مدیریت کنیم؛ به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی کرد که از 20 خرداد به بعد که قرار است ابلاغیه محدودیت‌های برق صنایع اجرا ‌شود چه اتفاق‌هایی در تولید رخ خواهد داد و آیا استان‌ها می‌توانند این مهم را مدیریت کنند؟»

kalantari azim

پیشنهاد یک اتحادیه جدید

درحالی‌که بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که تا زمانی که بحث برجام حل نشود، نمی‌توان به روابط با سایر کشورها امیدوار بود، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تاسیس یک اتحادیه جدید را پیشنهاد کرد. عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: «ایجاد اتحادیه مشترک ایران، روسیه و اعضای اتحادیه کشورهای مستقل همسود در حوزه نفت و گاز می‌تواند چارچوبی مناسب برای ادامه همکاری‌ها باشد.» او با بیان اینکه هم‌اکنون هزار و ۵۰۰ نیروی این مرکز علمی روی پروژه‌های فنی صنعت نفت کشور کار می‌کنند، اظهار کرد: «گستره فعالیت‌های این مرکز علمی در صنعت نفت در حوزه‌هایی همچون اکتشاف، تولید نفت و گاز، پالایش نفت و گاز، پتروشیمی، محیط زیست و … است و این مرکز آمادگی دارد تا دوره‌های آموزشی کاربردی تخصصی در حوزه نفت و گاز و خدمات آزمایشگاهی را به مراکز علمی و شرکت‌های نفتی و گازی کشورهای مستقل همسود ارائه کند. در سال‌های اخیر تحریم‌ها ما را توانمند کرده است از این رو توانسته‌ایم توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت کشور خود را در بخش‌های مختلف هدف توسعه قرار دهیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی