| کد مطلب: ۵۴۸۱

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

خبر سخنگوی دولت از قیمت گندم

Bahadori Jahromi Ali

خبر سخنگوی دولت از قیمت گندم

سرانجام نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد؛ نرخی که بلافاصله بعد از اعلام با واکنش‌های زیادی همراه شده است. یکی از واکنش‌ها به نرخ اعلامی، عدم در نظر گرفتن نظر نمایندگان گندم‌کاران است. آنها معتقدند نرخ اعلامی با هزینه‌های تولید همخوانی ندارد لذا وزارت جهاد کشاورزی باید پیش از اعلام نرخ با آنها گفت‌وگو می‌کرد. به گفته کشاورزان حتی اگر نرخ تورم اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی را ضرب در قیمت سال گذشته کنیم، 17هزارتومان به‌دست می‌آِید. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: «بنابر پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و با تصویب هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان هر کیلوگرم 15 هزار تومان تعیین شد.» جهرمی تصریح کرد: «دولت علاوه بر مبلغ 11 هزار و 500 تومان قیمت گندم، هزار و 500 تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و دو هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم برای کشاورزان عزیز تصویب کرد.»

imani aligholi

نرخ گندم وجاهت قانونی ندارد

اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی سخنگوی دولت غیرقانونی است. علی‌قلی‌ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفت‌وگو با ایلنا خاطرنشان کرد: «گندمکاران و کشاورزان نسبت به نرخ اعلامی دولت معترض هستند و این نرخ را اجحاف و ظلم به جامعه کشاورزی می‌دانند؛ بی‌توجهی و بی‌مهری است که سخنگوی دولت توئیت بزند و نرخ را اعلام کند این در حالی‌ست که نرخ خرید گندم باید مصوبه قانونی و توسط مراجع ذی‌صلاح ابلاغ شود.» او عنوان کرد: «شورای قیمت‌گذاری مرجع تعیین نرخ خرید تضمینی گندم است و هرگونه اعلام نظر دولت و مجلس در این زمینه وجاهت قانونی ندارد. شورای قیمت‌گذاری متشکل از ۹ نفر از جمله وزیر کشاورزی، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، یک عضو از بنیاد ملی گندمکاران و... است و دولت و مجلس نمی‌توانند در این زمینه به تنهایی اعمال‌نظر کنند.»

t3 1655550458 61901286

قیمت تنباکو دوبرابر شد

مالیات تنباکو در سال جاری به ازای هر پاکت، ۲۰ هزار تومان تصویب شده که این نرخ بر قیمت تنباکو اثر گذاشته است. ابراهیم نیک‌سرشت، نایب رئیس اتحادیه صنف عطار، سقط‌فروشان و عمده‌فروشان کالای دخانی تهران با بیان اینکه به دلیل وضع مالیات جدید، قیمت تنباکوی میوه‌ای نسبت به اسفند سال قبل ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، به ایسنا گفت: «با افزایش مالیات و در نتیجه افزایش قیمت تنباکوی میوه‌ای، تولید زیرپله‌ای این محصول هم افزایش پیدا می‌کند.» او مالیات تنباکو را عجیب توصیف کرد، چراکه قبلا قیمت مصرف‌کننده هر بسته تنباکو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود، اما در حال حاضر به اندازه قیمت هر بسته، مالیات در نظر گرفته شده است. با توجه به آسان بودن تولید تنباکو و عدم نیاز به ماشین‌آلات خاص، تولید این محصول به‌صورت زیرپله‌ای و زیرزمینی هم انجام می‌شود.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی