| کد مطلب: ۲۵۸۶

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تکذیب حضور ایرانی‌ها در کریمه ماراتن را تمام کنیم واکنش به وزیر خارجه انگلیس

Sergey Aksyonov

تکذیب حضور ایرانی‌ها در کریمه

رهبر شبه‌جزیره کریمه اعلام کرد، خبر منتشرشده توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است. سرگئی آکسیونوف، رهبر شبه‌جزیره کریمه اعلام کرد: خبر منتشرشده توسط شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مبنی بر کشته شدن تعدادی از مستشاران ایرانی در این منطقه روسیه، جعلی است. آکسیونوف درباره این ادعا گفت: «فوق‌العاده مزخرف است. به سختی می‌توان گفت که این چیست؛ تاثیر مشروب‌خواری، مواد مخدر، اسکیزوفرنی یا حماقت معمولی که مخاطبان غربی را هدف گرفته که با خوشحالی به هر قصه و افسانه‌ای از رژیم کی‌یف گوش می‌دهند. هر چه صندلی که این رژیم روی آن می‌نشیند، بیشتر تکان بخورد، این داستان‌ها فوق‌العاده‌تر و با خیال‌پردازی بیشتری خواهند بود.» پیشتر، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مدعی «کشته‌شدن شماری از مستشاران ایرانی در شبه‌جزیره کریمه» شده بود.

mikhail olianov

ماراتن را تمام کنیم

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی با «نابهنگام» تلقی کردن قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت که این اقدام «حداقل موقتا» روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند. میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در بخشی از گفت‌وگو با این خبرگزاری با انتقاد از قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: «این قطعنامه بسیار نابهنگام بود. ماه‌هاست که در مذاکرات احیای برجام[توافق هسته‌ای] در وین اتفاقی نیفتاده است و این عمدتا به خاطر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکاست.» اولیانوف در ادامه گفت: «با توجه به اینکه انتخابات به پایان رسیده، وقت آن است دوباره گرد هم بیاییم و ماراتن مذاکره را کامل کنیم، تمامی شرایط برای این کار فراهم است.» او افزود: «[رویکرد] ایران سازنده است و مذاکره‌کنندگان غربی هم این را می‌دانند، اما به جای نهایی کردن توافق، قطعنامه‌ای را ارائه می‌کنند که حتما یا حداقل موقتا روند مذاکرات وین را تضعیف می‌کند.»

kanani

واکنش به وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد. ناصر کنعانی، بیان داشت: «این اظهارات بی‌پایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانه‌ای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند. انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که می‌بایست به‌واسطه اقدامات ضدبشری‌شان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بین‌المللی مسئول شناخته شوند، بی‌شک فاقد هر گونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. لندن به‌جای طرح اتهامات تکراری و بی‌اساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت به‌واسطه فروش‌های میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقه‌ای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقه‌ای را به خود کشورهای منطقه بسپارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی