| کد مطلب: ۱۷۷۷۱

نامه ایران به شورای امنیت

نامه ایران به شورای امنیت

ایران اعلام کرد که اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تنش‌ها را افزایش داده و خطر حوادث و برخوردها بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کانادا، به‌طور مستقل یا به‌عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف، در منطقه‌ای که از قبل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است را افزایش می‌دهد.

امیرسعید ایروانی، نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت به نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد توسط دولت کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران اعتراض کرد.

در بخشی از این نامه آمده است:«در اقدامی غیرقانونی، خطرناک و با انگیزه‌های سیاسی، کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شاخه رسمی و مبتنی بر قانون اساسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود را به‌عنوان به اصطلاح «گروه تروریستی» نامیده است. این اولین باری نیست که کانادا به صورت سیستماتیک هنجارها، قواعد و اصول حقوق بین‌الملل را علیه ایران نقض می‌کند. کانادا بارها اصول بنیادی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است که جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته تا علیه آن کشور به دلیل این نقض‌های جدی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی