| کد مطلب: ۱۶۶۳۹

آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک

آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک

در دنیای امروزی گوشی‌ها به عنوان عضوی جدا نشدنی در زندگی هر فرد محسوب می‌شوند که علاوه بر کالایی برای برقراری ارتباط، عکاسی و غیره، به ابزاری برای کار و کسب درآمد بسیاری از افراد نیز تبدیل شده‌اند. افراد زیادی هستند که در طول روز برای ساعات طولانی مجبور به کار با گوشی بوده و به همین دلیل نیاز دارند که آن‌ها را مرتباً شارژ کنند؛ از این رو پاور بانک‌ها به عنوان یک منبع برق همراه روی کار آمدند. یک راهکار راحت دیگر برای رسیدن به این خواسته، دنبال کردن آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک است که نیاز شما را رفع خواهد کرد.

دلیل ساخت پاور بانک این بوده که انواع نمونه‌های پاور بانک موجود در بازار، ممکن است هزینه بالایی داشته باشد و برای هر فرد خرید آن مقدور نباشد. شما‌ می‌توانید با استفاده از آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک یک پاور بانک قدرتمند و در عین حال با کارایی بالا را برای خود بسازید که در ادامه این مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

ماژول پاور بانک چیست؟

ماژول پاور بانک از نیازمندی‌ها و ابزارهای اصلی برای ساخت پاور بانک در منزل است که تنها با برقراری اتصال یک یا چند باتری و ماژول،‌ می‌توانید پاور بانک دلخواه را ایجاد کنید. عملکرد این ماژول به این صورت است که با اتصال یک منبع ولتاژ از طریق درگاه میکرو USB به ورودی، باتری را شارژ کرده و‌ می‌توان از آن استفاده کرد. همان‌طور که گفتیم، اصلی‌ترین کارایی این ماژول‌ها در زمینه ایجاد منابع تغذیه قابل حمل است و از طرفی قیمت ماژول پاوربانک بالا نیست و به راحتی امکان خریداری آن برای همگان وجود دارد.

در تهیه ماژول توجه به چند نکته ضروری است:

  • برخی ماژول‌های پاور بانک قادر به تأمین توان کمتر از 0.5 وات و بالاتر از 10.5 نیستند.
  • تمامی ماژول‌ها از مدار محافظ بهره نمی‌برند؛ بنابراین در اتصال به برد باید دقت داشت؛ زیرا در صورت اتصال اشتباه باتری‌ها یا برعکس، حتی باعث سوخت ماژول نیز‌ می‌شود.
  • مورد دیگر توجه به ظرفیت مجموع باتری‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد و متناسب با سایر اجزا باشد.

دنبال کردن روند آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک

برای این کار به چند باتری لیتیومی با اتصال موازی و برد کنترل شارژر به همراه ورودی Micro USB و خروجی USB نیاز دارید. همان‌طور که در نمونه‌های موجود در بازار مشاهده‌ می‌کنید، پاور بانک‌ها با توان ذخیره انرژی متفاوتی عرضه‌ می‌شوند که افزایش ولتاژ آن بر دفعات شارژ کردن دستگاه تأثیر‌ می‌گذارد. وظیفه مدیریت ولتاژ و جریان ورودی و خروجی در اینجا بر عهده ماژول کنترلر شارژ درون پاور بانک است؛ در نتیجه هرچه برند معتبرتری را انتخاب کنید، محصول نهایی با کیفیت‌تر خواهد بود.

دو راهکار برای اتصال باتری‌ها وجود دارد:

  • با کمک جای باتری برای برقراری اتصال بین آن‌ها
  • اتصال از طریق نقطه جوش و پلاتین

نکته این است در صورتی که از باتری لیتیوم پلیمری با ولتاژ بالا استفاده‌ می‌کنید، نیاز به دستگاه اضافی ندارید و به صورت مستقیم باتری به ماژول پاور بانک وصل‌ می‌شود. این در حالی است که برای اتصال چند باتری لیتیوم با ظرفیت کم باید ماژول کنترل شارژ تک تک سلول‌ها را جدا کرد و آن‌ها را به صورت سری وصل شده برای برقراری اتصال به ماژول به کار برد. البته اتصال مستقیم باتری لیتیومی به پاور بانک کاربردی‌تر بوده و کارایی بیشتری دارد؛ چرا که به شیوه‌ای ساده و اصولی، اتصال بین ماژول و باتری برقرار‌ می‌شود. توجه کنید که برای اتصال به کابل قطور با قابلیت عبور جریان مناسب و لحیم‌کاری محکم نیاز دارید.

حال به مرحله مدار پاور بانک‌ می‌رسیم. انتخاب ماژول شارژ باتری با سه چیپ مناسب طول عمر طولانی و حفاظت را برای پاور بانک فراهم‌ می‌کند که پایه‌های +B و -B به قطب‌های مثبت و منفی وصل‌ می‌شود و پس از برقراری اتصال میان باتری و ماژول و ولتاژ به درگاه Micro USB چراغ آن روشن خواهد شد که نشانه شارژ شدن باتری است. پایه‌های خروجی نیز به صورت اتصال -Out به پایه منفی و تقویت کننده USB و +Out به پایه مثبت است. در این حال ماژول شارژر باتری ۳ چیپ عملیات مدیریت جریان در شارژ باتری و مدار مبدل و تقویت کننده USB هم عملیات تقویت جریان و خروجی ثابت را انجام‌ می‌دهد.

به دلیل آن که شستی پاور بانک کمی کوتاه است‌، می‌توانید از یک شستی اضافی کمک بگیرید و همچنین‌ می‌توانید برای انسجام بیشتر، جعبه پاور بانک با ابعاد مناسب و ماژول افزاینده ولتاژ را خریداری کنید. تنها در نظر بگیرید که بخش‌های ورودی خروجی، ال ای دی و نمایشگر باید باز شوند. همچنین از طریق لحیم و سیم‌ها همه اتصالات در جعبه را وصل کرده و برای محکم شدن لحیم‌کاری کنید.

شما می‌توانید انواع تجهیزات مورد نیاز برای ساخت پاور بانک در منزل را از فروشگاه آنلاین قطعات الکترونیک جم ترونیک خریداری کنید و به ساخت آن مشغول شوید.

ساخت پاور بانک در منزل چه مزیت‌هایی دارد؟

  • ساخت پاور بانک‌ها هزینه کمتری به نسبت خرید پاور بانک دارد.
  • تمامی ابزارها و بخش‌ها برای ساخت پاور بانک در منزل به راحتی در دسترس بوده و ساخت آن‌ها به آسانی امکان‌پذیر است.
  • از آنجایی که تمام مراحل ساخت آن را خودتان انجام داده‌اید، در صورت خرابی یا مشکل در عملکرد آن، به راحتی‌ می‌توانید برای تعمیر آن اقدام کنید، اما این ویژگی برای پاور بانک‌های آماده امکان‌پذیر نیست.
  • امکان ارتقای آن به میزان دلخواه یا به کمک باتری خورشیدی به راحتی فراهم‌ می‌شود.
  • لذت ساخت وسیله‌ای کارآمد با آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک را به راحتی‌ می‌توانید تجربه کنید.

ساخت پاور بانک با خرید تجهیزات از فروشگاه جم ترونیک

ساخت پاور بانک در منزل هیچ سختی ندارد و هر فردی با چند ابزار ساده‌ می‌تواند با کمک آموزش ساخت پاور بانک در منزل با ماژول پاور بانک این محصول را بسازد. تنها مسئله، تهیه تمام اجزای ساخت پاور بانک است که برای آن به فروشگاهی معتبر نیاز دارید. شما می‌توانید برای خرید تمامی قطعات با بهترین قیمت، به وب‌سایت جم ترونیک مراجعه کرده و هر آنچه که نیاز دارید را به راحتی یک کلیک، با تحویل به موقع و اطمینان از اصالت کالا خریداری کنید. این فروشگاه با هدف تأمین نیاز افراد علاقه‌مند به حوزه الکترونیک فعالیت می‌کند و از سطح رضایت بالایی در میان خریداران برخوردار است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی