| کد مطلب: ۱۶۱۳۹

واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی

واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در خصوص انتشار دلایل ردصلاحیت‌ها نیازمند مجوز قانونی هستیم. البته موارد را به خودشان اطلاع می‌دهیم چراکه حق خودشان است که بدانند. در انتخابات اخیر ۱۰ هزار ملاقات و تماس در موضوع بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفت‌.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سفر به قم و گفت‌وگو با دانشجویان، در پاسخ به سوالی درباره بررسی صلاحیت‌ها و اعلام دلایل ردصلاحیت‌ها گفت:«در خصوص انتشار دلایل ردصلاحیت‌ها نیازمند مجوز قانونی هستیم. البته موارد را به خودشان اطلاع می‌دهیم چراکه حق خودشان است که بدانند. در انتخابات اخیر ۱۰ هزار ملاقات و تماس در موضوع بررسی صلاحیت‌ها صورت گرفت‌.

»وی در ادامه افزود:«یکی از دلایل افزایش مهلت‌های رسیدگی در اصلاحیه قانون انتخابات مجلس، برای بررسی دقیق‌تر پرونده‌ها و اسناد و مدارک داوطلبان بود. در این مدت موارد با افراد در میان گذاشته شد و اگر دفاعیه‌ای داشتند، شنیده و اسناد و مدارک نیز دریافت شد.»

این عضو حقوقدان شورای نگهبان البته این نکته را هم یادآور شد که در قانون جدید انتخابات مجلس این امکان فراهم شده که اگر داوطلبی اتهاماتی را متوجه شورای نگهبان ساخت و ادعاهای خلاف واقع مطرح کرد، این شورا می‌تواند به دفاع از خود بپردازد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی