| کد مطلب: ۱۵۹۷۵

ضرورت توجه به گزارش‎های ملی حوزه آموزش

ضرورت توجه به گزارش‎های ملی حوزه آموزش

حزب اتحاد ملت با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته معلم به بیان معضلات و مصائب پیش‌روی نظام آموزش کشور و البته ارائه‌ راهکارهایی در این باب پرداخته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«رهیافت‌های جدید علمی تجارب ملی نشان می‌دهند که حتی در پیچیده‌ترین و دشوارترین شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی نظیر آنچه امروز ایران با آنها روبه‌روست، اهتمام به مسائل آموزش و پرورش و آموزش عالی اولویت دارد. همه وجوه توسعه مستلزم توسعه علمی، آموزشی و انسانی است و بدون گشایش در وضع نهاد مدرسه و نهاد دانشگاه گشودگی در زمینه‌های دیگر ناممکن است.»

در بخش دیگر آن آمده است:«خوشبختانه در ماه‌های گذشته، دو گزارش ملی با عنوان «مسائل آموزش و پرورش ایران؛ دعوت به گفت‌وگوی فراگیر برای بازاندیشی» و «مسئله دانشگاه در ایران، بحران‌ها و چشم‌اندازها» از سوی محققان، کارشناسان، صاحب‌نظران، مدیران ارشد سابق و کنشگران حوزه تعلیم و تربیت و آموزش عالی زیر نظر سیدمحمد خاتمی منتشر شد که راه را بر گفت‌وگوی ملی پیرامون مسائل و بحران‌های مبتلا به در این حوزه باز کرد. همه نهادهای سیاسی و مدنی و صنفی و همه فعالان عرصه اندیشه و عمل می‌توانند و باید با نقد و تکمیل منظرهای کارشناسانه این گونه، راه را بر کاهش و کنترل بحران‌های جاری و اصلاح رویکردها، راهبردها و روش‌های بحران‌زای سیاسی و اجرایی بگشایند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی