| کد مطلب: ۱۳۷۱۷

جلالی، نماینده مجلس:

آن خانم که در قم با یک روحانی درگیر شد، از قوانین بی‌اطلاع بود

آن خانم که در قم با یک روحانی درگیر شد، از قوانین بی‌اطلاع بود

نماینده رفسنجان مجلس گفت: آن روحانی احساس تکلیف کرد که عکس بگیرد و آن را به مراکز مربوط ارجاع دهد و آن خانم هم ناراحت شد زیرا از قوانین خبر ندارد.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، سایت جماران پس از حادثه درگیری میان یک روحانی و یک خانم در درمانگاهی واقع در شهر قم، گفت‌وگویی با حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام داده است. حسین جلالی از اعضای جبهه پایداری است و به عنوان مسئول دفتر سابق مرحوم مصباح یزدی شناخته می‌شود. در این گفت‌وگو می‌خوانیم:

حسین جلالی نماینده رفسنجان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباب درگیری پیش آمده در قم با محوریت امر به معروف به خبرنگار جماران گفت: وقتی از امر به معروف و نهی از منکر می‌گوییم یعنی از واجبات یک فرد مسلمان به زبان آوردیم. وظیفه ما این است که خیرخواهی کنیم و اگر خطایی از شهروند یا همشهری خود مشاهده کردیم باید به آن تذکر دهیم. می‌گویند تذکر مستقیم موجب تنش و چالش می‌شود، در قانون آمده است که هر کسی بابت تخلف قانونی مراجعه کرد این را گزارش کنند و این آقا هم احساس تکلیف کرد عکس را می‌گیرد که آن را به مراکز مربوط ارجاع دهد و آن خانم هم ناراحت شد زیرا از قوانین خبر ندارد.

وی ادامه داد: فاش کردن اسرار خانوادگی افراد تخلف محسوب می‌شود و جریمه دارد. حتی ما در تخلفات رشوه و سوت زنی اگر کسی تخلفات را گزارش کند پاداش می‌گیرد حال در اتفاق رخ داده در درمانگاه فرد تخلف را دیده و آن خانم به دلیل اینکه از قوانین خبر نداشت واکنش نشان داد. 

جلالی در خصوص جریمه سه میلیونی بی‌حجابی گفت: تا ابلاغ نشده نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد و تا پایان سال ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان درباره فضای دوقطبی پیش آمده، گفت: کلا انسان‌ها از ضابطه‌مندی فرار می‌کنند و دلشان می‌خواهد آزاد باشند. حتی فرد از اینکه پشت فرمان کمربند خود را ببند سختش است ولی قانون مجبور میکند که اجرا شود و هیچ کشور هرج و مرج و بی‌قانونی را تحمل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم مصالح کشور را فدای دو قطبی کنیم! حال قانون تعیین می‌کند دو قطبی به یک قطبی تبدیل شود و باید از آن تمکین کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی