| کد مطلب: ۱۳۴۹۰

چه تفریحاتی در باتومی گرجستان در انتظار شماست؟

چه تفریحاتی در باتومی گرجستان در انتظار شماست؟

باتومی، دومین شهر معروف گرجستان، برای گردشگری است که می‌توان به آن لقب به عنوان نگین دریای را داد. این شهر زیبا با سواحل شنی، آب و هوای دل‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و تفریحات متنوع، هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. اگرچه برخی تصور می‌کنند تنها تفریحات باتومی جاذبه‌های ساحلی آن است، اما باید بگوییم شما می‌توانید از دیگر تفریحات متنوع دیگری در این شهر ا استفاده کنید. در این مطلب شما را با همه تفریحات باتومی گرجستان آشنا خواهیم کرد.

 

 

باتومی کجاست؟

باتومی در جنوب غربی گرجستان و در ساحل دریای سیاه واقع شده است. این شهر از شمال با کوه‌های قفقاز و از جنوب با دریای سیاه احاطه شده است. آب و هوای باتومی معتدل و مرطوب است و زمستان‌های ملایم و تابستان‌های گرم و آفتابی دارد. یکی از نکاتی که باید درباره باتومی بدانید، رطوبت بالای آن است. چرا که این شهر تقریبا در تمام فصول بارندگی دارد. اما نگران نباشید این بارش‌ها مانع خوشگذرانی و تفریح شما نمی‌شود. بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به این شهر زیبا انتخاب کنید، از اواسط بهار تا اواخر مهرماه است. البته اگر تفریحات آبی را دوست دارید سعی کنید در ماه‌های دیگر به این شهر سفر نکنید. دمای هوا در باتومی زیاد نیست در سردترین روزهای سال دمای بالای 7 درجه و در گرمترین ایام هم دمای 25 درجه سانتیگراد را خواهید دید.

 

 

بهترین و جذاب‌ترین تفریحات باتومی گرجستان

شاید فکر کنید تنها تفریح شما در سفر به باتومی شنا و بازار گردی است. اما اشتباه است. در این شهر زیبا دیدنی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با هزینه‌ای نه چندان زیاد از آن استفاده کنید. بهترین تفریحات باتومی گرجستان را می‌توان در عناوین زیر جستجو کرد:

گشت و گذار در بلوار باتومی: بلوار باتومی به طول 7 کیلومتر در ساحل دریای سیاه واقع شده است و مکانی عالی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، تماشای مناظر و تفریحات ساحلی است.

سفر به تله کابین آرگو: تله کابین آرگو به طول 2.5 کیلومتر، شما را به ارتفاع 250 متری کوه‌های قفقاز می‌برد و مناظر بی‌نظیری از شهر باتومی و دریای سیاه را به شما نشان می‌دهد. در این منطقه امکانات مختلفی مانند رستوران و کافه در کنار تراس لژ سلطنتی آن ساعات خوبی را برای شما رقم می‌زند.

دلفیناریوم باتومی: دلفیناریوم باتومی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی است که در آن می‌توانید از نمایش‌های دلفین‌ها و شیرهای دریایی لذت ببرید. باید بدانید که بازدید از این دلفیناریوم با پرداخت هزینه همراه است.

آکوا پارک باتومی: آکوا پارک باتومی با انواع سرسره‌های آبی و استخرهای تفریحی، مکانی عالی برای تفریح و هیجان است. آکوا پارک تنها پارک آبی این شهر است که امکان تفریح خانوادگی را برای شما فراهم می‌کند. البته این پارک آبی چندان بزرگ و مهیج نیست پس آن را با پارک‌های آبی کشورهای دیگر مقایسه نکنید.

گشت و گذار در میدان اروپا: میدان اروپا یکی از زیباترین میدان‌های باتومی است که با مجسمه‌های مشاهیر اروپا و ساختمان‌های مدرن احاطه شده است. این میدان محل برگزاری کنسرت خوانندگان معروف است.

مجسمه عشق: یکی از معروف‌ترین سازه‌های دیدنی در باتومی مجسمه علی و نینو است. داستان عاشقانه این دو نفر در باتومی بسیار محبوب است. این مجسمه از جنس لایه‌های فلزی است و هر 10 دقیقه با مجسمه‌ها به سمت هم حرکت می‌کنند.

بازدید از کلیسای جامع مادر مقدس: کلیسای جامع مادر مقدس یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی باتومی است که در سال 2008 ساخته شده است. جذابیت این کلیسا به دلیل معماری آن به سبک گوتیک است و دو برج دوقلوی بلند با پنجره‌های رنگی زیبایی آن را دو چندان کرده است.

حمام ترکی: حمام ترکی یا به اصطلاح گرجی‌ها "تِبِلا" یکی از تفریحات سنتی و محبوب در باتومی است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

غذاهای گرجی: غذاهای گرجی بسیار متنوع و خوشمزه هستند. خاچاپوری، خینکالی، کباب متسوادی، آجاپساندالی، لوبیو، لوبیانی و... از جمله معروف‌ترین غذاهای گرجی هستند که حتماً باید امتحان کنید.

رفتینگ در باتومی: از دیگر تفریحات جذاب و البته توام با هیجان در باتومی تورهای رفتینگ است. در این تورها قایق سواری روی رودخانه خروشان را تجربه خواهید کرد. این تفریح از 8 صبح تا 19 همه روزه برای گردشگران قابل استفاده است. علاوه بر این شما می‌توانید از تفریحات آبی دیگر مانند اسکی روی آب، پاراسب، فلای بورد، پاراشوت و... روی دریای سیاه لذت ببرید.

تفریحات شبانه در باتومی: شما می‌توانی شب‌های شاد و هیجان انگیزی را تجربه کنید. تفریحاتی مانند حضور در کنسرت خوانندگان معروفی که در هتل‌های این شهر برگزار می‌شود یا امتحان کردن انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی در کافه رستوران‌های این شهر هم خالی از لطف نیست.

خرید سوغاتی: شما می‌توانید در طول سفر خود به باتومی ساعاتی را صرف خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزان خود کنید. کلاه‌های نمدی معروف گرجی به نام پاپاک، انواع شکلات‌های دست‌سازی و کانتاسی از جمله محصولات خاص گرجستان است که می‌توانید با گشت و گذار در بازارهای باتومی خریداری کنید.

 

 

سفر به باتومی با رزرو تور در فلای‌تودی

باتومی یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری گرجستان با تنوع تفریحات و جاذبه‌های گردشگری، مقصدی عالی برای سفر است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش هستید، باتومی را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید. شما می‌‌توانید با خرید تور باتومی بهترین و بی‌دغدغه‌ترین سفر خود را به این شهر رقم بزنید. اگر قصد سفر به باتومی را دارید، می‌توانید از خدمات وب سایت فلای‌تودی استفاده کنید. فلای‌تودی به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های خدمات سفر ایران، امکان رزرو تورهای مختلف باتومی را با بهترین قیمت و شرایط فراهم کرده است. برای خرید تور ارزان باتومی کافی است به وبسایت این شرکت مراجعه کنید و یا با کارشناسان تور فلای‌تودی تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی