| کد مطلب: ۱۱۸۶۵

چرا حتماً باید به اهواز سفر کرد؟

چرا حتماً باید به اهواز سفر کرد؟

اهواز یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که به‌واسطه قدمت طولانی خود، جاذبه‌های تاریخی و البته گردشگری زیادی دارد. اگر از پایتخت به‌قصد بازدید از این شهر سفر می‌کنید، سفر با قطار، انتخاب خوبی خواهد بود. با خرید بلیط قطار تهران اهواز دیگر هیچ‌گونه نگرانی از بابت خستگی و طولانی بودن مسیر نخواهید داشت؛ می‌توانید در طول سفر، روی صندلی خود راحت باشید و برنامه بازدید از مراکز تفریحی را تنظیم کنید. در ادامه، بهترین و زیباترین مراکز تفریحی شهر اهواز را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

چرا به اهواز برویم؟

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران است که رود کارون، طولانی‌ترین رود ایران، از مرکز آن عبور می‌کند. از سویی دیگر، به دلیل وجود چاه‌های نفت بسیار در این شهر، یک شهر استراتژیکی در کشور محسوب می‌شود. از همه این‌ها که بگذریم، قدمت طولانی و تاریخچه غنی آن، اهواز را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

مراکز تاریخی و تفریحی زیادی در این شهر وجود دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رود کارون اشاره کرد. تماشای شب‌های اهواز در کنار رود و لذت خوردن غذاهای محلی، مانند سمبوسه و فلافل، خاطره قشنگی برای شما خواهد ساخت که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. اما رود کارون، تنها جاذبه اهواز نیست؛ این شهر دارای جاذبه‌های فراوانی است که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پل‌های سفید و سیاه، بنای تاریخی معین‌التجار، خانه دادرس، خانه نفیسی، خانه ماپار و… اشاره کرد.

از هر چیز که بگذریم، از بازارهای سنتی و مدرن اهواز نمی‌توان گذشت. قدم زدن در بازار عبدالحمید که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای این شهر است، فرصت خوبی برای خرید سوغاتی و صنایع‌دستی این شهر خواهد بود. به‌طور‌کلی، اهواز از آن دست شهرهایی است که نه‌تنها بازدید یک‌باره، بلکه سفرهای چندین و چندباره به آن پیشنهاد می‌شود؛ شهری که خاطره‌های خوش و فراموش‌نشدنی برای شما خواهد ساخت.

بهترین زمان سفر به اهواز

اهواز در بیشتر ایام سال، آب‌وهوای گرمی دارد. در تابستان، رطوبت و گرمای هوا به‌اندازه‌ای افزایش می‌یابد که ساکنان، به‌ندرت از خانه‌های خود خارج می‌شوند؛ به همین دلیل است که آن را به‌عنوان شهر شب‌زنده‌دارها می‌شناسند. در فصل پاییز که هوا خنک می‌شود و دما کاهش پیدا می‌کند، زمان مناسبی برای سفر به اهواز فراهم می‌شود. همچنین، زمستان‌های این شهر باوجود بارش باران، بسیار تماشایی است. با فرارسیدن فصل بهار و به دلیل بارش‌های زمستانی، رودخانه‌ها پرآب می‌شوند و شهر سرسبزتر از همیشه به نظر می‌رسد؛ این‌همه زیبایی، شور و شوق زیادی در اهوازی‌ها به وجود می‌آورد که تماشای آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

اگر قصد سفر به این شهر زیبا و خونگرم را دارید، بهتر است که از اوایل پاییز تا اواخر اردیبهشت به تماشای اهواز بروید. اما به‌هیچ‌وجه، تماشای شب‌های این شهر زیبا را از لب شط کارون را فراموش نکنید.

دیدنی‌ترین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی شهر اهواز

همان‌طور که اشاره کردیم، کارون یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر اهواز است. جالب است بدانید که این رود، تنها رود ایران است که قابلیت کشتی‌رانی دارد. از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پل طبیعت

پل طبیعت، به‌عنوان اتصال‌دهنده دو پارک اصلی اهواز، یعنی پارک لاله و پارک ساحلی، شناخته می‌شود. تجربه عبور از این پل در آخرین ساعات شب و با تماشای منظره شهر و لذت بردن از هوای مطبوع اهواز، بسیار دل‌نشین خواهد بود.

تالاب بامدژ

تالاب ۴۰۰۰ هکتاری بامدژ، در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع‌شده است و به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین تالاب‌های خوزستان شناخته می‌شود. روستاهای مختلفی در اطراف این تالاب واقع‌شده‌اند و این منطقه را به یکی از جاذبه‌های توریستی خوزستان تبدیل کرده‌اند.

آبشار مصنوعی

قدیمی‌ترین آبشار مصنوعی جهان، در شهر اهواز و بالاتر از پل هفتم احداث‌شده است. این آبشار همراه با نورپردازی خیره‌کننده خود، از جذابیت‌های گردشگری اهواز به شمار می‌رود.

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید، با قدمت بیش از یک قرن، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز بوده و در خیابان نظیرپور واقع‌شده است. کاروان‌سرای شیخ خزعل نیز از دیگر جاذبه‌های این بازار است.

خانه ماپار

این خانهٔ باستانی، به دوران پهلوی اول تعلق دارد و در خیابان فردوسی واقع‌شده است. تماشای شکوه و عظمت این خانه، نظر هر بیننده‌ای را جذب می‌کند.

بنای معین‌التجار

ساختمان معین‌التجار، یک یادگار از دوران قاجار بوده و در خیابان ۲۴‌متری اهواز واقع‌شده است. جالب است بدانید که این بنا، یک کاروان‌سرای قجری بوده و متعلق به تاجر بزرگ اهوازی، حاج محمد‌تقی معین‌التجار، بوده است.

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

اهواز یکی از شهرهای پرتردد ایران است که به‌واسطه جاده‌ها، خطوط راه‌آهن و خطوط هوایی، به دیگر نقاط ایران متصل است. این ویژگی و نزدیکی به بازارهای مرزی و شاه‌راه‌های تجاری، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است. در ادامه، بهترین راه‌های سفر به این شهر را بررسی می‌کنیم.

سفر هوایی

سفر هوایی به اهواز، راحت‌ترین و آسان‌ترین روش برای سفر به این شهر است. مسافت هوایی بین تهران و اهواز، حدود 547 کیلومتر و مدت‌زمان پرواز این مسافت، حدود 1 ساعت و 10 دقیقه است.

سفر با قطار

یکی دیگر از بهترین روش‌های سفر به این شهر، خرید بلیط قطار تهران اهواز است. در سفر هوایی، مدت‌زمان سفر کوتاه‌تر می‌شود، اما تماشای مناظر اطراف از پنجره‌های بزرگ قطار، لذت دیگری دارد. با تهیه بلیط قطار تهران اهواز، خود را برای یک سفر ۱۴ ساعته جذاب، آماده کنید.

سفر با خودرو شخصی و اتوبوس

اهواز در مسیر آزاد‌راه‌های اصفهان و شیراز واقع‌شده و از طریق خطوط جاده‌ای، به تهران متصل است. اگر طولانی بودن مسیر شما را اذیت نمی‌کند، می‌توانید با خودرو شخصی یا اتوبوس به این شهر سفر کنید. حداقل زمان سفر به این روش، ۱۲ ساعت خواهد بود.

رزرو هتل در اهواز

مهم‌ترین دغدغه بعد از خرید بلیط قطار تهران اهواز یا مشخص کردن روش سفر، رزرو هتل خواهد بود. فلای تودی، بزرگ‌ترین وب‌سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما و قطار، همراه شما خواهد بود تا با خیالی آسوده بتوانید اقامتگاهی مناسب برای خود رزرو کنید.

ازآنجایی‌که تعداد هتل‌های شهر اهواز زیاد است، بهترین گزینه را با توجه به توضیحات هر واحد، قیمت‌ها و البته در نظر‌ گرفتن نظرات مسافران قبلی، انتخاب کنید. برای خرید بلیط قطار نیز نگران نباشید، بعد از مشخص کردن مبدأ و مقصد، بهترین و ارزان‌ترین بلیط‌ها از شرکت‌های ریلی مختلف، به شما نمایش داده خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی