| کد مطلب: ۹۰۴۲

مقامات

مقامات

احتمال تبدیل انتخابات به رقابت داخلی اصولگرایان

mesbahi moghadam

احتمال تبدیل انتخابات به رقابت داخلی اصولگرایان

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرفوری درباره انتخابات آتی مجلس گفت: «پیشکسوتان عرصه اصولگرایی فعالند، منتهی فعالیت آنها در جلسات است و شاید انعکاس خبری نداشته باشند و رسانه‌ای نشود ولی در پشت‌پرده فعالیت و تحرکی که نسل جوان جریان ارزشی و انقلابی دارد، اقدامات و فعالیت‌های پیشکسوتان و افراد باسابقه و پخته سیاسی هم تداوم دارد.»
وی ادامه داد: «به هر حال شرایط هنوز شرایط انتخاباتی نیست ولی کار سیاسی در حال انجام است و از این جهت این‌طور نیست که سکوتی باشد و فعالیتی صورت نگیرد.» مصباحی‌مقدم افزود:«شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به‌طور معمول هر ماه جلسه دارد و البته این شورای مرکزی نسبت به سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده است.» وی افزود:«همچنین موضوع انتخابات در شورای مرکزی روحانیت طرح مسئله شده و به‌طور عمده کمیته سیاسی و کمیته تشکیلاتی که اینها مشترکاً جلسات خود را با اعضای هیئت‌رئیسه جامعه روحانیت به‌صورت دو هفته یک‌بار برگزار می‌کنند. از این رو باید گفت که این جلسات برگزار می‌شد و در عین حال اطلاع‌رسانی هم در این زمینه صورت نگرفته است.» مصباحی‌مقدم تاکید کرد: «جامعه مدرسین بنا ندارد در انتخابات مجلس ورود کند ولی برای انتخابات خبرگان ورود خواهد کرد و ما یک جلسه هم با رئیس محترم جامعه مدرسین داشته‌ایم و تفاهم و توافق کرده‌ایم که انشاالله درباره خبرگان بتوانیم تا جایی که امکانش باشد در سراسر کشور به لیست واحد برسیم.» وی گفت: «شخصاً معتقد نیستم که این مرزبندی‌ها به شور انتخاباتی کمک می‌کند. شاید یک وقتی دوستانی معتقد بودند که اگر رقابت درون‌جناحی باشد بهتر است تا رقابت بین اطراف جناح برقرار شود. این موضوع البته بیشتر به مجلس نهم مربوط می‌شد. در عین حال همان مقطع هم شخصاً معتقد بودم که این کمکی به شور انتخاباتی نمی‌کند بلکه احیاناً انعکاس عمومی ‌آن این خواهد بود که این جریان در درون خود اختلاف دارد و هنوز تکلیف‌شان با خودشان مشخص نیست و کسانی که حامی ‌این جریان اصولگرا هستند در چنین مواردی به تردید می‌افتند که حالا اگر لیست‌های متعددی منتشر شد از کدام لیست حمایت کنند و به کدام لیست رای دهند.» او در بخش دیگری درباره تاثیر عدم حضور اصلاح‌طلبان بر کم‌انگیزگی در رقابت انتخاباتی گفت: «به نظر من بعضی از دوستان در جریان اصولگرا همین تصور را دارند که رقبا به میدان نخواهند آمد و انگیزه‌ای ندارند و بنابراین ما باید درون جناح اصولگرایی نوعی رقابت ایجاد کنیم تا شور انتخاباتی بالا برود. کما اینکه در سخن قبلی به آن اشاره شد. شخصاً نظرم این است که نمی‌شود اینطور محاسبه کرد و ممکن است رقبا دقیقه نود به میدان بیایند. این احتمال ضعیف نیست و تعداد قابل‌توجه ثبت‌نامی‌ها از جریان اصلاح‌طلب در سراسر کشور و خصوصاً از تهران نشان می‌دهد که اینها برای ارائه یک لیست کامل الان به‌خوبی آدم‌های شناخته‌شده دارند.»

khatib

جزئیات یک خنثی‌سازی

سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات گفت:«دشمنان و گروهک‌ها کارگاه‌هایی به‌منظور ساخت بمب‌ و... در داخل کشور نیز فعال کردند. این کارگاه‌ها در شهرهای مختلف شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند. در ایام اربعین می‌خواستند ۳۰ بمب به‌صورت همزمان در تهران منفجر کنند که در اطلاعیه وزارت اطلاعات بدان اشاره‌ شد. ازجمله می‌خواستند در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند. بمب‌ها زمان‌دار بود و با موبایل منفجر می‌شد.» خطیب افزود: «دشمنان در این رابطه به‌دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به‌ نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشورهای منطقه آموزش‌دیده بودند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی