| کد مطلب: ۱۰۹۰۵

سیاستمدران

Hadad-Adel---Gholam-Ali حداد عادل

از دشمن اصلی غافل نشویم

غلامعلی حدادعادل، در نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه سه اصل عقلانیت، معنویت و عدالت سرلوحه و اصل فعالیت شورای ائتلاف است، گفت: «ما نباید اسیر بداخلاقی‌های سیاسی برخی شویم و نوع عمل و عکس‌العمل ما به‌گونه‌ای باشد که نیروهای انقلابی دلسرد و تضعیف شوند.» او ادامه داد: «فرض کنیم یک گروهی که با ما ارتباطی ندارند، همایشی برگزار کردند و آنطور که فکر می‌کردند استقبال نشد اما باید از دغدغه‌ای که داشتند و اقدامی که کردند، تقدیر کرد، نه اینکه با بی‌اخلاقی سعی در تخطئه کل این برنامه و همایش داشته باشیم‌ یا نیروهای انقلابی پای کار را ولو اینکه با ما زاویه‌ای داشته باشند، طرد کنیم. نباید این فضا در جریان انقلاب به وجود آید که سراغ عیب دوستان را بگیریم و از دشمن اصلی غافل شویم.» 

motaki-manoochehr متکی

درصد مشارکت در تهران نصف میانگین کشوری است

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در نشست هم‌اندیشی مشارکت در انتخابات پیش‌رو گفت: «دولت‌ها باید به این مقوله توجه کنند. مردم رضایت نداشته باشند در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در دو دوره گذشته مردم احساس کردند حکمرانی به‌خوبی اداره نمی‌شود و مشارکت کاهش یافت.»  او ادامه داد: «احزاب مجوز می‌گیرند که در فصل انتخابات فعالیت کنند و مردم را به مشارکت ترغیب کنند، مجوز نمی‌گیرند که انتخابات را تحریم کنند.» او با بیان اینکه از حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات حمایت می‌کنیم، گفت: «درصد مشارکت مردم در انتخابات در شهر تهران پایین است و نصف میانگین مشارکت کشوری است و دلایل مختلفی دارد که باید به آن توجه کنیم.» 

1200px-University_Student_Basij بسیج دانشجویی

شهروند درجه یک و دو در دانشگاه‌ها

بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه آزاد اسلامی تهران بیانیه‌ای را در مورد نشست سران قوا با اعضای تشکل‌های دانشجویی منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: «امسال در اقدامی بی‌سابقه مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه‌های مختلف حضور یافته و صحبت‌های دانشجویان را شنیده و بعضاً پاسخگوی نکات دانشجویان بودند. اما متاسفانه اتخاذ برخی مواضع عجیب از سوی برخی تشکل‌های دانشگاه‌های دولتی نسبت به جلسات بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه‌ها با حضور سران قوا نه‌تنها سایر دانشجویان آزاده کشور را آزرده ساخته، بلکه این نوع طبقه‌بندی دانشجویان هیچ تطابقی با آرمان‌های امام راحل نداشته است و موجب تعجب ما گردیده است.» در ادامه بیانیه آمده است: «اینکه فضای پرشور و منطقی دانشجویی فقط در تهران و آن هم فقط در دانشگاه‌های دولتی ایجاد می‌شود و دانشگاه‌های شهرستان‌ها مثل دانشگاه محقق‌اردبیلی استان اردبیل که میزبان ریاست قوه قضائیه بوده و دانشگاه علوم و تحقیقات که میزبان رئیس مجلس بوده، نمی‌توانند میزبان پرشور برای ایشان باشد، از کجا می‌آید؟ یعنی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی شهروند درجه یک هستند و سایر دانشجویان درجه دو؟!»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی