| کد مطلب: ۱۰۳۸۰

خبرسازان

خبرسازان

جمع‌آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر

fakhari

جمع‌آوری ۱۳۵۰۰ معتاد متجاهر

استاندار تهران از جمع‌آوری حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر خبر داد. علیرضا فخاری درباره معتادان متجاهر در تهران گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های ارشادی کمک می‌کند تا فرهنگ‌سازی مناسب جهت شناخت محیطی، جامعه هدف و نظام برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اعتیاد صورت گیرد. او با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند، گفت: «ظرفیت‌های خالی برای نگهداری معتادین داریم که در دوره‌های ۶ تا یک‌ساله نگهداری می‌شوند، حتی در اردوگاه شهید زیادیان پیشنهاد نگهداری دوساله داده شده است.»

havashenasi 20110817 1771585778

تشدید آلودگی هوا

سازمان هواشناسی ضمن صدور هشدار درباره تشدید آلودگی هوا در ۶ کلانشهر کشور ازجمله تهران، از بارش برف و باران در ۱۶ استان خبر داد. به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که با عبور موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، (جمعه ۳ آذرماه ۱۴۰۲) در برخی مناطق خوزستان،‌ بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. امروز شنبه، در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان رگبار، ‌رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد. روز یکشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر، وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، اما در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. روز دوشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب کشور، در استان‌های واقع در شمال غرب و برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام ابرناکی، بارش باران، ‌رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات، بارش برف پیش‌بینی می‌شود. براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، تا دوشنبه هفته آینده در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، سمنان و قم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

akhgari maryam1

ممنوعیت فروش دارو در عطاری‌ها

عضو هیئت‌علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «عطاری‌ها نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی داروهایی که به هر شکل فرآوری ‌شده، در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین مردم باید بدانند در صورت مصرف همزمان داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی، امکان تداخل دارویی وجود دارد.» مریم اخگری به ایرنا گفت: «در مصرف همزمان داروهای گیاهی و شیمیایی ممکن است تداخل پیش بیاید زیرا در آنها مواد مؤثره‌ای وجود دارد که می‌تواند با داروهای مصرفی شیمیایی تداخل داشته باشد.» عضو هیئت‌علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «این تداخل دارویی به‌خصوص در افراد مسن که دارای فشار خون و دیابت هستند، ممکن است موجب مسمومیت یا گاهی هم موجب مرگ شود.» او ادامه داد: «آنچه در عطاری‌ها به‌عنوان داروی گیاهی عرضه می‌شود، خلاف قوانین تولید و توزیع دارو است؛ بنابراین عطاری‌ها نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی داروهایی که به هر شکلی فرآوری شده در اختیار مشتریان خود قرار دهند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی