| کد مطلب: ۱۶۲۱۲

مجادله درباره استفتاء از رهبری

مجادله درباره استفتاء از رهبری

طرح موضوع استفتاء از دفتر رهبری در جلسه دیروز مجلس واکنش نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان را برانگیخت.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به اینکه اعلام کرده‌اند بیت رهبر معظم انقلاب با تعطیلی شنبه مشکلی نداشته است، گفت: «روال و قاعده در بیت شریف حضرت آقا اینگونه نیست و به یقین در نقل این خبر اشتباهی رخ داده است که خطایی سوال‌برانگیز است باید هرچه زودتر تکذیب کنند. همین نسبت خلاف واقع به بیت رهبر معظم انقلاب که نباید بدون بررسی بماند، حکایت از آن دارد که تصویب‌کنندگان این مصوبه از صحت کار خود اطمینان ندارند و برای جبران این نقیصه به نقل خلاف واقع مورد اشاره روی آورده‌اند. فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در مواردی بیش از ۱۵ ساعت است؛ بنابراین هنگام روز ما در ایران با شب آن‌ها همزمان است. آیا باید روز‌ها را تعطیل کنیم و شب‌ها کار کنیم تا از همسویی با کشور‌های غربی و همراهی با یهودیان عقب نمانیم؟»

ولی اسماعیلی

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پس از آن درباره استفتاء رهبری توضیحاتی داده و مسئولیت تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را به گردن شورای نگهبان انداخت تا راه مجلس برای شانه خالی کردن از این مسئولیت باز باشد.

او گفت: «در دفاعیاتی که در صحن علنی داشتیم که مشروح مذاکرات آن هم وجود دارد، استناد ما به بحث اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و صحبت‌هایی بود که با دفاتر برخی مراجع در قم شده بود و اسمی از مراجع هم نبردیم و گفتیم با آنها مشورت شده و نظر آقایان این بوده که تعطیلی شنبه حرمت شرعی ندارد. این یعنی مراجع نه مخالف بودند و نه موافق و گفتند حرمت شرعی برای تعطیلی شنبه نداریم. ما به این استناد کردیم و نامی از دفتر مقام معظم رهبری در صحن علنی مطرح نبوده چون استنادات علمی دقیقی در این خصوص بود و اگر بحث شرعی هم داشته باشد، قطعاً شورای نگهبان نظر خاص خود را دارد و هر ایرادی هم داشته باشد، ما موظف هستیم قانوناً و شرعاً آن را برطرف کنیم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی