| کد مطلب: ۸۸۵۹

سیاستمداران

سیاستمداران

انتظار بیشتر زلنسکی از اسرائیل

Volodymyr Zelensky

انتظار بیشتر زلنسکی از اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در حاشیه هفتادوهشتمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد. زلنسکی در این دیدار با اشاره به موضع رژیم اسرائیل در قبال جنگ روسیه و اوکراین و مخالفت با درخواست‌های کی‌یف برای تجهیز آن به تسلیحات گفت: «اوکراین انتظار بیشتری از اسرائیل دارد.» این نخستین دیدار نتانیاهو و زلنسکی از زمان آغاز جنگ میان مسکو و کی‌یف است. منابع خبری در این باره اعلام کرده‌اند که دیدار نتانیاهو و زلنسکی پشت درهای بسته برگزار شده است. دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این دیدار صمیمانه بوده است. طبق گزارش دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو به زلنسکی اعلام کرده است که تل‌آویو به کمک به اوکراین در زمینه مسائل بشردوستانه ادامه خواهد داد. زلنسکی نیز در سخنانی در پایان این دیدار گفت:«مذاکرات بر موضوع همکاری از جمله در زمینه دفاع مدنی متمرکز بوده است.»

Flag of Sudan

تشدید درگیری‌ها در سودان

منابع خبری از درگیری‌های شدید ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در محله‌های مجاور مقر فرماندهی ارتش در مرکز شهر خارطوم خبر دادند. هم‌اکنون صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در شهر خارطوم پایتخت سودان به گوش می‌رسد و ستون‌هایی از دود به آسمان برخاسته است. ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از مدتی قبل بر سر قدرت با یکدیگر درگیر شده‌اند. از زمان آغاز درگیری‌ها در ۱۵ آوریل (۲۴ فروردین) سال جاری بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دوقلو، حدود ۷۵۰۰ نفر کشته شده‌اند و احتمال داده می‌شود شمار واقعی کشته‌ها، بسیار بیشتر از آمار اعلام‌شده باشد. این در حالی است که حدود پنج میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه‌شان و پناه بردن به مناطق امن در داخل و خارج از سودان به‌ویژه کشورهای مصر و چاد شده‌اند. تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به‌طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

tim lenderking

حل اختلاف ابوظبی و ریاض درباره یمن

وزیران خارجه عربستان و امارات و آمریکا نشست مشترکی را در نیویورک برای حل اختلافات بین ابوظبی و ریاض درباره بحران یمن برگزار کردند. در پستی که در حساب وزارت خارجه عربستان در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) منتشر شد، آمده است که «فیصل بن‌فرحان» وزیر خارجه عربستان، «عبدالله بن‌زاید» وزیر خارجه امارات و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند. این نشست پس از آن صورت گرفت که تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، پس از بروز نشانه‌هایی مبنی بر بروز اختلافات بین عربستان و امارات به‌عنوان دو متحد در یمن گفت که کشورش برای آشتی دادن ابوظبی و ریاض تلاش می‌کند. در این نشست از میزبانی عربستان از هیئتی از جنبش انصارالله یمن با هدف تشویق طرف‌های یمنی به مذاکره برای دستیابی به نقشه راهی برای پایان درگیری در این کشور از طریق فرآیند سیاسی به رهبری یمنی‌ها و تحت نظر سازمان ملل استقبال شد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی