| کد مطلب: ۸۸۶۸

معرفی بهترین کشور برای گردشگری

معرفی بهترین کشور برای گردشگری

صنعت گردشگری در جهان برای تعیین بهترین کشور برای گردشگری، از نظرات مسافران و توریست‌های مختلف استفاده کرده و به این شکل 10 کشور را به‌عنوان بهترین کشورهای توریس

صنعت گردشگری در جهان برای تعیین بهترین کشور برای گردشگری، از نظرات مسافران و توریست‌های مختلف استفاده کرده و به این شکل ۱۰ کشور را به‌عنوان بهترین کشورهای توریستی نام برده است. در بررسی این موضوع از فاکتورهای مختلفی مانند امکانات گردشگری، جاذبه‌های توریستی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، نحوه میزبانی از گردشگران و... استفاده شده است. جالب است بدانید که در بین این ۱۰ کشور، ترکیه نیز به چشم می‌خورد و توانسته نظر اکثر مردمی که برای تفریح و گشت‌وگذار به این کشور سفر کرده‌اند را به خود جلب کند. با توجه به محبوب بودن کشور ترکیه در بین گردشگران سراسر دنیا و به‌ویژه ایرانیان در این مطلب به معرفی این کشور توریستی می‌پردازیم.

41

ترکیه؛ بهترین کشور برای گردشگری

ترکیه؛ بهترین کشور برای گردشگری در خاورمیانه

کشور ترکیه ازجمله کشورهای توریستی است که با توسعه صنعت گردشگری خود توانسته در جذب توریست، بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص دهد. تا جایی که در سازمان جهانی گردشگری، ترکیه را به‌عنوان ششمین کشور از نظر تعداد مسافر ورودی اعلام کرده‌اند. کشور ترکیه به دلیل داشتن زمینه‌های تاریخی و باستان‌شناسی، جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل بی‌نظیر و همچنین موقعیت مکانی خاص که از گذشته تا به امروز در مسیر شرق و غرب قرار داشته و دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند، کشوری پر رفت‌وآمد و شناخته‌شده محسوب می‌شود.

همین امر بهترین بهانه برای دولتمردان این کشور بوده تا بر روی توسعه زیرساخت‌های گردشگری خود تمرکز کرده و توان خود را در این زمینه بالا ببرند. با سفر به ترکیه به‌عنوان بهترین کشور برای گردشگری می‌توانید از گشت‌وگذار در سواحل و انجام تفریحات دریایی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی که هر کدام داستان و افسانه‎ای از گذشته را نقل می‌کنند، رفتن به مراکز خرید متنوع و... لذت ببرید. به جرات می‌توان گفت که تمام شهرهای ترکیه دارای آثار تاریخی است.

غذاهای ترکیه؛ محبوب ترین جاذبه گردشگری این کشور

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه که تمام مسافران را مسحور خود کرده است، غذاهای محلی این کشور به‌ویژه کباب ترکی است. جالب است بدانید که خصوصیات فرهنگی و سبک زندگی امپراطوران عثمانی بر غذاهای این منطقه تاثیر چشم‌گیری داشته است. به‌طور کلی غذاهای کشور ترکیه از غذاهای آسیای مرکزی، مدیترانه، خاورمیانه، قفقاز و بالکان الهام گرفته است و طعم بی‌نظیری دارد. در معرفی و تعیین بهترین کشور از نظر گردشگری، یکی از مهم‌ترین فاکتورها غذای آن کشور، نحوه دسترسی به رستوران‌ها و کیفیت غذاها و خدماتی است که به گردشگران ارائه می‌دهند. ترکیه به کشوری با کباب‌های متنوع و اشتهاآور معروف است. بنابراین در سفر خود به این کشور زیبا و شگفت‌انگیز، خوردن غذاهای محلی و اصیل آن را فراموش نکنید.

42

ترکیه و جاذبه‌های گردشگری فراوان آن

جاذبه های گردشگری ترکیه

وجود تنوع در جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در کشور ترکیه مهم‌ترین عامل در جذب گردشگر به این کشور محسوب می‌شود. دو شهر آنتالیا و استانبول، اصلی‌ترین مقصد گردشگری در این کشور هستند که با داشتن سواحل بی‌نظیر، امکانات اقامتی و تفریحی فراوان، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده‌اند. اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، بدون شک توصیه می‌شود که یکی از این دو شهر را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده و بهترین لحظات را در طول سفر خود تجربه کنید. در این میان شهر استانبول در بین گردشگران ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و هر ساله شاهد رفت‌وآمد ایرانیان زیادی در این شهر هستیم.

شهر آنتالیا؛ شهری با سواحل بی نظیر

شهر زیبا و ساحلی آنتالیا در جنوب غربی ترکیه واقع شده و مقصد مناسبی برای گذران اوقات فراغت و کسب آرامش محسوب می‌شود. امکان انجام تفریحات ساحلی و بازی‌های دریایی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل کرده است. همچنین امکان اقامت در هتل‌های ساحلی و کلبه‌های چوبی کنار دریا و دیدن منظره طلوع و غروب خورشید برای تمام گردشگران لذت‌بخش و حیرت‌انگیز است. جالب است بدانید که به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی مساعد و معتدل، در این شهر ترکیه و در هر فصلی از سال توریست حضور دارد. برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آنتالیا به شرح زیر است:

  • کالا ایچی
  • دروازه هادریان
  • اسکله قدیمی
  • مسجد ییولی مناره
  • منار شکسته
  • آسپندوس
  • پرگا
  • موزه مینی سیتی

استانبول؛ شهری توریستی در قلب ترکیه

همان‌طور که اشاره شد، شهر استانبول از پربازدیدترین شهرهای ترکیه است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده است. بسیاری از مراکز تاریخی و جاذبه‌های دیدنی این شهر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و این نشان‌دهنده قدمت و اصالت این شهر است. ترکیه، بهترین کشور برای گردشگری به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که قصد سفر خارجی به کشورهای همسایه را دارند، محسوب می‌شود. با رفتن‌به شهر استانبول به‌عنوان مرکز گردشگری ترکیه، حتما از این جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیدن کنید:

  • ایا صوفیه
  • مسجد آبی
  • باسیلیکا سیسترن
  • کاخ توپکاپی
  • مسجد سلطان احمد
  • بازار بزرگ استانبول
  • برج گاتالا
  • شهربازی ویالند
  • مرکز خرید فروم استانبول
  • کاخ دلما باغچه
  • تنگه بسفر و قایق سواری در آن

43

تور استانبول و سفر به زیباترین مقصد گردشگری

تور استانبول و سفر به شهری زیبا و گردشگری

استانبول مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقصد گردشگری در کشور ترکیه محسوب می‌شود و تمام شرایط و امکانات را برای میزبانی از توریست‌ها فراهم کرده است. جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استانبول به قدری زیاد است که برای گشت‌وگذار در آن به هفته‌ها زمان نیاز خواهید داشت. همین امر در جذب حداکثری توریست به این شهر ترکیه به‌عنوان بهترین کشور برای گردشگری و گذران اوقات فراغت موثر بوده است. استقبال روزافزون برای سفر تفریحی به ترکیه، باعث برگزاری تورهای متنوع و همیشگی به این منطقه رویایی و شگفت‌انگیز شده است. اگر برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید تور استانبول است تا بتوانید سفری راحت، بی‌دردسر و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. فقط دقت داشته باشید که برای ررزو و خرید تورهای استانبول حتما به سایت‌های معتبر و باسابقه مراجعه کنید.

سخن پایانی

ترکیه، بهترین کشور برای گردشگری است که امکانات تفریحی و رفاهی زیادی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد. صنعت گردشگری این کشور به‌قدری قوی و فعال است که در حال حاضر در رتبه ششم از نظر ورود مسافر در جهان قرار دارد. بنابراین برای تجربه سفر خارجی و گشت‌وگذار در بین زیباترین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی، بهتر است ترکیه و به‌ویژه شهر استانبول را انتخاب کنید. امکانات گردشگری و جاذبه‌های تفریحی استانبول، تمام وقت شما در طول سفر را پر کرده و بهترین و خاطره‌انگیزترین لحظات را برای شما رقم می‌زند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی