| کد مطلب: ۱۴۲۱۵

فلای تودی؛ سایتی مطمئن برای تهیه بلیط قطار رجا

فلای تودی؛ سایتی مطمئن برای تهیه بلیط قطار رجا

سفر با قطار این روزها به یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر به‌ویژه در مسیرهای طولانی تبدیل شده است. امنیت و آسایش بیشتر، مقرون‌به‌صرفه‌بودن قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما و لذت‌بردن از مسیر، مهم‌ترین دلایل محبوبیت سفر در مسیرهای ریلی به‌شمار می‌روند.

شرکت‌های مختلفی در ناوگان ریلی ایران فعالیت دارند. شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شرکت ریلی ایران است.‌ مسافران با آغاز پیش فروش قطار برای خرید آنلاین انواع بلیط قطار رجا به سایت فلای تودی مراجعه می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم درباره شرکت رجا، انواع قطارهای رجا و نحوه خرید بلیط آن‌ها از سایت فلای تودی صحبت کنیم.

فعالیت شرکت قطارهای مسافربری رجا از چه سالی آغاز شد؟‌

شرکت رجا، معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت حمل‌ونقل ریلی ایران، فعالیت خود را از اول آبان‌ماه سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. هدف از تاسیس این شرکت بر‌طرف‌کردن نیازهای حمل‌ونقل ریلی و گسترش صنعت گردشگری ایران بود. قطارهای شرکت رجا درحال‌حاضر بخش عمده‌ای از جابه‌جایی مسافران را در مسیرهای ریلی مختلف انجام می‌دهند و با ارائه بهترین سرویس‌ها به مسافران کمک می‌کنند که در بهترین شرایط رفاهی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ایستگاه راه‌آهن مقصد مورد‌نظر خود برسند.

تعداد کارمندان این شرکت بیشتر از ۱۱۰۰ نفر است. تمام کارمندان، نیروهایی باتجربه و کارآزموده هستند و برای ارائه بهترین، مناسب‌ترین و به‌روزترین خدمات و امکانات به مسافران، نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند. این ویژگی‌ها شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا را به یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های ریلی ایران تبدیل کرده است. افرادی که می‌خواهند با قطارهای رجا به سراسر ایران سفر کنند، بعد از اعلام تاریخ پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی، برای تهیه بلیط قطارهای این شرکت باید وارد سایت فلای تودی شوند. این سایت مطمئن‌ترین سایت برای تهیه بلیط قطار رجا است. در این سایت، علاوه‌بر خرید بلیط قطار امکان کنسلی و استرداد آنلاین بلیط قطارهای رجا نیز وجود دارد.

انواع قطارهای رجا کدم‌اند و چه خدمات و امکاناتی به مسافران ارائه می‌دهند؟‌

قطارهای شرکت رجا انواع متنوعی دارند و کاربران در سایت فلای تودی با بررسی امکانات قطارها و قیمت بلیط هر یک از آن‌ها می‌توانند برای خرید بلیط قطار موردنظر خود اقدام کنند. در ادامه، با انواع قطارهای رجا آشنا خواهید شد.

2

قطارهای 4تخته شرکت رجا

قطارهای 4تخته شرکت رجا با‌توجه‌به سن واگن و امکانات رفاهی موجود در واگن‌ها، به سه گروه شامل قطارهای پنج‌ستاره، چهار‌ستاره و سه‌ستاره تقسیم می‌شوند. امکانات رفاهی قطارهای پنج‌ستاره در حد هتل‌های لوکس است و مسافران در بهترین شرایط، مسیر ریلی شهر مبدأ تا شهر مقصد را طی می‌کنند. انواع قطارهای 4تخته شرکت رجا عبارت‌اند از:

  • قطار پنج‌ستاره زندگی
  • قطار چهار‌ستاره غزال
  • قطار چهار‌ستاره امید
  • قطار چهار‌ستاره نوین
  • قطار چهار‌ستاره سیمرغ
  • قطار چهار‌ستاره سبز
  • قطار چهار‌ستاره سیمرغ نوین
  • قطار چهار‌ستاره سبز نوین
  • قطار چهار‌ستاره سپهر
  • قطار چهار‌ستاره سریر
  • قطار چهار‌ستاره آهو
  • قطار سه‌ستاره طوس
  • قطار سه‌ستاره البرز
  • قطار سه‌ستاره خلیج‌فارس

قطارهای 6تخته شرکت رجا

هر یک از کوپه‌های قطارهای 6تخته شرکت رجا به‌اندازه 6 نفر ظرفیت دارند و از‌نظر سن واگن و امکانات رفاهی به دو گروه قطارهای سه‌ستاره و دو‌ستاره تقسیم می‌شوند. انواع قطارهای 6تخته شرکت رجا شامل موارد زیر است.

  • قطار سه‌ستاره میلاد
  • قطار سه‌ستاره پارسی
  • قطار دو‌ستاره زاگرس
  • قطار دو‌ستاره نسیم

قطارهای سالنی شرکت رجا

قطارهای سالنی رجا برخلاف قطارهای 4تخته و 6تخته کوپه ندارند و شکل صندلی‌های آن‌ها مانند اتوبوس است. این قطارها بر‌اساس امکانات و خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند به دو گروه چهار‌ستاره و سه‌ستاره تقسیم می‌شوند. انواع قطارهای سالنی رجا شامل موارد زیر است.

  • قطار سالنی چهار‌ستاره پردیس
  • قطار سالنی چهار‌ستاره صبا
  • قطار سالنی سه‌ستاره ریل‌باس ارم
  • قطار اتوبوسی رجا

قطارهای حومه‌ای شرکت رجا

این نوع قطار با هدف کم‌کردن حجم ترافیک شهری در کلان‌شهرها، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا و اتصال حومه شهر به مرکز شهر، وارد ناوگان ریلی کشور شده‌اند؛ البته بلیط این نوع قطارها به‌صورت آنلاین فروخته نمی‌شود. از قطارهای حومه‌ای شرکت رجا می‌توان به قطار پرند به تهران اشاره کرد.

قطارهای گردشگری شرکت رجا

نوع دیگری از قطارهای شرکت رجا که فعالیت خود را از سال 1394 آغاز کردند، قطارهای گردشگری نام دارند. این قطارها در مسیرهای ریلی زیبایی مانند تهران-مازندران و تهران-گیلان مشغول جابه‌جایی مسافران هستند و جاذبه‌های گردشگری مسیر را به آن‌ها معرفی می‌کنند.

قطارهای بین‌المللی شرکت رجا

قطارهای بین‌المللی رجا برای جابه‌جایی مسافران بین ایران و ترکیه کاربرد دارند. برای استفاده از این قطارها، مسافران باید دارای گذرنامه معتبر باشند؛ علاوه‌بر‌این، باید برای پرداخت عوارض خروج از کشور نیز اقدام کنند. مسیر ریلی تهران-وان و بالعکس و مسیر ریلی تهران-آنکارا و بالعکس، از‌جمله مسیرهای ریلی هستند که قطارهای بین‌المللی رجا در آن‌ها فعالیت دارند.

3

نحوه خرید آنلاین بلیط قطار رجا در سایت فلای تودی به چه صورت است؟

بعد از این‌که از تاریخ پیش فروش بلیط قطار برای سفرهای نوروزی آگاه شدید، برای خرید بلیط قطارهای رجا ابتدا باید وارد سایت فلای تودی شوید. سپس در بخش نوار ابزار سایت، گزینه قطار را انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید نوع بلیط شامل بلیط یک‌طرفه یا بلیط رفت‌وبرگشت، شهر مبدا، شهر مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران را مشخص کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید تا لیست تمام قطارهایی که در مسیر ریلی مورد‌نظر وجود دارند، به نمایش درآیند؛ البته در‌صورت تمایل، قبل از کلیک روی گزینه جستجو می‌توانید تیک گزینه‌های "حمل خودرو می‌خواهم" و "کوپه دربست می‌خواهم" را نیز فعال کنید. برای دسترسی به قطارهای شرکت رجا باید از فیلترهای جستجو کمک بگیرید.

بعد از انتخاب قطارهای رجا در فیلتر جستجو، نوع قطار و قیمت بلیط‌ها را مورد بررسی قرار دهید و از بین کلاس‌های اکونومی، بیزینس یا تجاری و عصرانه، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب بلیط قطار موردنظر خود، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در آن باید اطلاعات شخصی مسافران شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی و آدرس ایمیل آن‌ها را وارد کنید. سپس هزینه بلیط قطار را به‌صورت آنلاین از‌طریق درگاه بانکی سایت پرداخت کرده و منتظر پیامک یا ایمیل حاوی بلیط باشید. اگر در هر یک از مراحل خرید بلیط قطار رجا با سوالی مواجه شدید، با پشتیبانی شبانه‌روزی فلای تودی تماس بگیرید تا کارشناسان راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی