| کد مطلب: ۱۱۱۱۰

چرا ایرانی‌ها مجارستان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

چرا ایرانی‌ها مجارستان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند؟

به احتمال بسیار زیاد شما هم به طور جدی به تحصیل در یکی از کشورهای خارجی فکر می کنید که اکنون در این صفحه حضور دارید. مجارستان ممکن است اولین مقصدی نباشد که هنگام فکر کردن به تحصیل در خارج از کشور به ذهن شما خطور کند، اما این کشور اروپای مرکزی چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد که به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در عین مقرون به صرفه بودن، فرهنگ غنی و هزینه های پایین زندگی هستند. در سال های اخیر نیز تمایل تحصیل در مجارستان در میان دانشجویان ایرانی افزایش یافته است و در این مطلب قصد دارم شما را با دلایل این موضوع آشنا کنیم.

 آموزش با کیفیت و پذیرش آسان

مجارستان دارای یک سابقه طولانی و افتخار آمیز در حوزه آکادمیک است که قدمت آن به قرن چهاردهم می رسد، زمانی که اولین دانشگاه در شهر پچ تأسیس شد. امروزه مجارستان دارای بیش از ۶۰ موسسه آموزش عالی است که بسیاری از آن ها در بین بهترین های جهان قرار دارند. برخی از معتبرترین دانشگاه های مجارستان عبارتند از: دانشگاه Debrecen، دانشگاه Eötvös Loránd، دانشگاه Szeged، دانشگاه Semmelweis و دانشگاه Corvinus بوداپست که به دلیل تحقیقات و نوآوری های خود در زمینه های مختلف شهرت دارند. همچنین برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، فرآیند پذیرش و مهاجرت تحصیلی به مجارستان نسبتاً ساده و کم دردسر است.

موقعیت جغرافیایی اروپایی

یک از دلایل برجسته برای انتخاب مجارستان جهت تحصیل این است که مجارستان عضو اتحادیه اروپا می باشد، به این معنی که دانشجویان می توانند از به رسمیت شناختن مهارت ها و مدارک تحصیلی خود در سراسر اروپا و همچنین فرصت شرکت در برنامه های تبادل دانشجویان کشورهای اروپایی مانند Erasmus+ بهره مند شوند.

مجارستان در قلب اروپا قرار دارد و بخشی از منطقه شینگن نیز می باشد. یعنی شما می توانید با مهاجرت به مجارستان، امکان سفر بدون ویزا به ۲۶ کشور اروپایی دیگر را داشته باشید! این امر فرصت های فراوانی برای سفر و کشف فرهنگ های مختلف اروپایی را برای دانشجویان فراهم می کند.

شهریه و هزینه های مقرون به صرفه

یکی از جذابیت های اصلی تحصیل در مجارستان مقرون به صرفه بودن شهریه و هزینه های زندگی می باشد. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مجارستان برخی از کمترین هزینه های تحصیلی را ارائه می دهد که از ۲۵۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال بسته به دوره و دانشگاه متغیر است. هزینه های زندگی نیز نسبتاً ارزان است، زیرا دانشجویان می توانند با حدود ۶۰۰ یورو در ماه، از جمله اجاره، در بوداپست، پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان، زندگی کنند. هزینه در شهرهای دیگر این کشور به مراتب پایین تر نیز می باشد مجارستان همچنین به دانشجویان بین المللی اجازه کار کنار تحصیل را می دهد که می تواند به کاهش هزینه های زندگی کمک کند.

سبک زندگی اروپایی و فرهنگ غنی

بوداپست به عنوان پایتخت مجارستان، شهری سرزنده و جهانی است و جمعیتی حدود ۱.۸ میلیون نفر دارد. این شهر به خاطر معماری خیره کننده، بناهای تاریخی، رویدادهای فرهنگی و زندگی شبانه اش معروف است. بوداپست همچنین یکی از میراث جهانی یونسکو است، زیرا آثار تاریخ غنی و پر حادثه خود را حفظ کرده است. شهرهای دیگر مجارستان مانند دبرسن، سگد، میشکولتس، پچ و ... نیز همگی جزو زیباترین و توریستی ترین شهرهای اروپایی می باشند که بازدید از طبیعت و کشف فرهنگ آن ها خاطره ای به یاد ماندنی رقم می زند. مجارستان همچنین به خاطر غذاهایش که تند، دلچسب و لذیذ است، غذاهایی مانند گولاش، پاپریکاش، لانگوس و کیک دوبوس معروف است.

ارائه برنامه های تحصیلی به زبان های انگلیسی

زبان رسمی مجارستان مجاری است که یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری به حساب می آید. با این حال، بسیاری از دوره ها در مجارستان به زبان انگلیسی یا آلمانی تدریس می شوند و اکثر مجارها حداقل به یک زبان خارجی صحبت می کنند، بنابراین ارتباط برای دانشجویان بین المللی مشکلی ایجاد نمی کند.

ارائه بورسیه و برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف

مجارستان انواع برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی در تمامی رشته های دانشگاهی، از علوم انسانی و اجتماعی گرفته تا مهندسی و فناوری ارائه می دهد. دانشجویان می توانند تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و همچنین دوره های کوتاه مدت و تابستانی را انتخاب کنند. مجارستان همچنین چندین بورسیه و کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند، مانند برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum که هزینه های تحصیل، کمک هزینه ماهانه، کمک هزینه خوابگاه و بیمه پزشکی را پوشش می دهد.

موارد ذکر شده عواملی است که باعث انتخاب مجارستان برای تحصیل توسط دانشجویان ایرانی می شود. البته قبل از بهره مندی از این مزایای جذاب کشور مجارستان، باید یک اپلای دقیق داشته باشید و این می تواند به کمک یک موسسه یا مشاور مهاجرتی انجام شود. در مورد تحصیل در مجارستان موسسه رویال مهاجرت آفرهای جذابی را به دانشجویان ارائه می دهد که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

کلام آخر این که، تحصیل در مجارستان یک تجربه ارزشمند و غنی است، زیرا به محصلان اجازه می دهد تا تحصیلات با کیفیت بالا و مقرون به صرفه، دسترسی به کشورهای اروپایی و زندگی راحتی داشته باشند. مجارستان جواهری پنهان برای دانشجویان بین المللی است که می توانند با انتخاب آن به عنوان مقصد تحصیلی زیبایی، تنوع و پتانسیل های آن را کشف کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی