| کد مطلب: ۱۰۸۶۹

باید و نبایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم های باردار

دندانپزشکی دیجیتال یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی است که به خدمات یک کلینیک دندانپزشکی رنگ و بوی تازه بخشیده است. نرم‌افزارهای تخصصی، اسکنرهای سه بعدی و دوربین‌های دیجیتال باعث شده خدمات دندانپزشکی با بالاترین دقت و بهترین کیفیت اجرا شوند. خدماتی که به وسیله دندانپزشکی دیجیتال ارائه می‌شود برای خانم‌های باردار هیچ خطری را در پی نخواهد داشت.

وجود این فناوری‌ها در خدمات دندانپزشکی باعث شده تا خانم‌ها از اشعه ایکس و داروهای بی‌حسی در امان باشد. خانم‌های باردار به‌راحتی می‌توانند ایمپلنت دندان را با استفاده از این فناوری‌ها انجام دهند. ایمپلنت دیجیتال توانسته رویکردهای بسیار مثبتی داشته باشد و یکی از رویکردهای آن استفاده خانم‌های باردار از ایمپلنت دندان، اجرای سریع و درست است.

images_1702243368_65762c28f0956.jpg

مزایای دندانپزشکی دیجیتال

دندانپزشکی دیجیتال مزایای بسیار زیادی خواهد داشت. ازجمله مزایای دندانپزشکی دیجیتال می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

دقت بالاتر نسبت به دندانپزشکی معمولی

وجود فناوری‌های دیجیتال باعث شده تا فرایند خدمات دندانپزشکی با دقت بیشتر انجام شود. همچنین فناوری‌های دیجیتال تصویری با اندازه‌گیری دقیق‌تر از لثه‌ها و دندان‌ها ارائه خواهند داد. وجود تصاویر دقیق‌تر راه‌های تشخیص دقیق‌تر را برای دندان‌پزشکان میسر کرده است. باوجود چنین فناوری‌هایی روش‌های درمان مؤثرتری به بیماران ارائه می‌شود. علاوه بر دقت بالا باید توجه داشت که قیمت برخی از خدمات مثل هزینه‌ ایمپلنت دندان نیز در کنار این دقت کاهش پیدا می‌کند.

سرعت بیشتر

فناوری‌های دیجیتال تحولات عظیمی را در کارهای دندان‌پزشکان به وجود آورده است. ازجمله این کارها می‌توان به سریع‌تر شدن  ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره کرد. کاهش زمان از معجزات دندانپزشکی دیجیتال است.

کارایی بیشتر

  دندانپزشکی دیجیتال نه‌تنها سرعت دندان‌پزشکان  را برای اجرای خدمات دندانپزشکی بالابرده است بلکه این خدمات را کارآمدتر نیز کرده است. وجود چنین فناوری‌هایی می‌تواند حس بهتر و دل‌انگیزتری را به بیمار برای استفاده از خدمات دندانپزشکی بدهد.

کاهش درد

از مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شد تا افراد بسیار زیادی از خدمات دندانپزشکی ترس داشته باشند، احساس درد بود. دندانپزشکی دیجیتال می‌تواند درد را در هنگام درمان دندانپزشکی به حداقل‌ترین میزان خود برساند. باوجود چنین فناوری‌هایی رضایت افراد در استفاده از خدمات دندانپزشکی بالا می‌رود.

استفاده خانم‌های باردار و افراد دیابتی از خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی دیجیتال باعث شده تا خانم‌های باردار و افراد دیابتی نیز بتوانند در تمامی خدمات دندانپزشکی به بهترین شکل استفاده کنند. وجود این خدمات باعث شده خطراتی که درگذشته این افراد را تهدید می‌کرد از بین برود.

بایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم‌های باردار

خانم‌های بارداری که دوست دارند از دندانپزشکی دیجیتال در دوره بارداری برای استفاده از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، بایدها و نبایدهایی دارند که ملزوم به رعایت آن هستند. بایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم‌ها به شهر زیر است:

مراجعه منظم به دندان‌پزشک

مراجعه منظم به دندانپزشکی از بایدهای خانم باردار برای داشتن دندان‌های سالم و جلوگیری از مشکلات دندانی در دوران بارداری است که باید اجرا شود. مراجعه منظم خیال شما را بابت سلامت دندان‌ها و لثه‌ها راحت خواهد کرد.

استفاده از دهان‌شویه

استفاده از دهان‌شویه نه‌تنها به خانم‌های باردار بلکه به‌تمامی افرادی که به دندان‌های خود اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود. دهان‌شویه‌های بدون الکل از پوسیدگی دندان بیماری‌های لثه به‌طور چشمگیری جلوگیری می‌کنند. در کنار دهان‌شویه‌ها می‌توانید از مسواک و نخ دندان برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کنید. مسواک و نخ دندان از بروز مشکلاتی در دندان و لثه جلوگیری می‌کند.

غذاهای سالم بخورید

غذاهای سالم در دوران بارداری نه‌تنها برای سلامت عمومی بدن شما مهم است بلکه می‌تواند برای دهان و دندان شما نیز مفید باشد. سعی کنید در دوره بارداری برای تقویت دندان‌ها و لثه‌ها از کلسیم و فسفر در وعده غذایی خود به‌صورت فراوان استفاده نمایید.

نبایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم‌های باردار

از بایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم‌های باردار آگاه شدید. حال نوبت این است که نبایدهای دندانپزشکی دیجیتال برای خانم‌های باردار را بدانید.

استفاده از اشعه ایکس

قبل از اینکه از اشعه ایکس در دوره بارداری برای استفاده از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم با دندان‌پزشک خود دراین‌باره مشورت نمایید. درصورتی‌که اشعه ایکس برای شما ضرر داشته باشد باید از روش‌های دیگری برای استفاده از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید. بهترین کلینیک  دندانپزشکی غرب تهران برای خانم‌های باردار مشاوره رایگان را در نظر گرفته تا این افراد قبل استفاده از خدمات دندانپزشکی خیالشان بابت نوع خدمات و سلامتی نوزاد راحت باشد.

 

مصرف داروهای بی‌حسی

علاوه بر اشعه ایکس، زنان باردار هنگام مصرف داروهای بی‌حسی باید با دندان‌پزشک مشورت کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام مصرف داروهای بی‌حسی و ایجاد خطر جنین باید از مصرف داروهای بی‌حسی خودداری شود. دندان‌پزشکان معتبر در این زمینه شما را یاری خواهند کرد. 

جراحی دندان بدون هماهنگی دندان‌پزشک ممنوع

از دیگر نبایدهای دندانپزشکی در دوران بارداری می‌توان به جراحی دندان بدون هماهنگی دندان‌پزشک اشاره کرد. جراحی دندان در  دوران بارداری به دودسته خطرناک و غیر خطرناک تقسیم‌بندی می‌شود. هردوی این موارد با صلاح‌دید دندان‌پزشک انجام خواهد شد.

نتیجه‌گیری

در دندانپزشکی دیجیتال خطری زنان باردار را  تهدید نمی‌کند و کاملاً بی‌خطر است.  نکته مهم این است که در هنگام استفاده از خدمات دندانپزشکی حتماً به دندان‌پزشک اطلاع دهید که باردار هستید. مشاوره درباره خدمات دندانپزشکی در هنگام بارداری می‌تواند راهنمای خوبی برای شما جهت سلامت نگه‌داشتن دندان و دهانتان در این دوران است. کلینیک دندانپزشکی غرب تهران دکتر شهاب محمدی با روی گشاده آماده ارائه مشاوره در این زمینه می‌باشد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی