| کد مطلب: ۸۳۰۱

مقامات

مقامات

پروژه‌های ملی نباید تعطیل شود

ejei

پروژه‌های ملی نباید تعطیل شود

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور گفت: «مسئولان قضایی به‌ویژه دادستان‌ها می‌توانند در راستای رفع موانع تولید، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و کمک به فعالین سالم عرصه اقتصاد، منشأ اثر باشند؛ در این رابطه مجدداً تاکید می‌کنیم که در هنگام بررسی و رسیدگی به پرونده فعالان اقتصادی و تولیدی، ضمن رسیدگی دقیق و متقن، تمام تمرکز معطوف به آن باشد که بنگاه تولیدی با تعطیلی و یا افت تولید مواجه نشود.» او ادامه داد: «همچنین در این رابطه، بلاوجه به بازداشت و یا مسدودالحسابی و ممنوع‌الخروجی فردی مبادرت نشود و وقتی یک پروژه بزرگ ملی با چندین درصد رشد و پیشرفت همراه است، نباید به صرف وجود مسائل و مشکلاتی نظیر اثرات زیست‌محیطی و یا تعارض منافع، اقدام به تعطیل کردن پروژه کرد. البته بدون تردید باید مسائل و مشکلات آن پروژه با اتخاذ تدابیر و عقلانیت برطرف شود، به‌ویژه چنانچه آن مسئله مرتبط با موضوعات زیست‌محیطی باشد؛ در اینجا تأکید آن است که به صرف مواجهه با یک مشکل، فوری گزینه تعطیل کردن پروژه مدنظر قرار نگیرد.»

Pezeshkian Masoud

پرداختن به شاخ و برگ

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا درباره برخی شایعات در مورد ایجاد محدودیت برای غربالگری نوزادان و یا مخالفت‌ها برای سقط جنین، گفت: «چه می‌توان بگویم «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» یعنی اگر ما درست، کارشناسی و علمی نگاه نکنیم نتایج تصمیمات نپخته خودمان را فردا با معلولین، کندذهن‌ها و بیماری‌های ژنتیکی باید ببینیم.» او ادامه داد: «همین الان هم در نگهداری از این افراد دولت و حاکمیت مشکل دارد و اگر بخواهد این روند افزایش پیدا کند که بدتر خواهد شد. به‌جای این‌کار‌ها ما باید در جامعه اشتغال را رشد و توسعه دهیم. بسیاری از جوانان نان شب خودشان را نمی‌توانند پیدا کنند، حال این‌ها ازدواج کنند چگونه خانه با این کرایه‌ها پیدا کنند؟ حتی آن‌هایی که کار دارند نمی‌توانند زندگی کنند. به جای این‌که ریشه‌ها را حل کنیم، به شاخ و برگ‌ها می‌پردازیم، به نظر من اینگونه مشکل حل نمی‌شود.»

javani yadollah

حمایت از قلعه قشر مذهبی‌ها

یدالله جوانی، معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در دومین دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی اساتید بسیجی گفت: «جمهوری اسلامی، قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از وی حمایت می‌کند. بدنه عمومی جامعه نسبت به مذهب و مذهبی‌ها احترام قائل‌اند لذا تلاش دشمن بر خرد کردن مذهب، مذهبیون و جامعه مذهبی در ایران قرار گرفته است.» او در بخش دیگری گفت: «شعار زن، زندگی، آزادی، اسم رمز اندلسی کردن ایران است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی