| کد مطلب: ۲۰۶۴۴

شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای پشت کنکوری‌ها

شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای پشت کنکوری‌ها

آن دسته از افرادی که می‌خواهند پشت کنکور بمانند، سوالات بسیاری در خصوص جزئیات و شرایط کنکور ۱۴۰۴ دارند. قصد داریم در این محتوا به طور جامع و کامل به بررسی شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای پشت کنکوری‌ها بپردازیم. به طوری که تمامی ابهامات و سوالات آن‌ها را در خصوص نحوه برگزاری این آزمون برطرف نماییم. در ادامه همراه ما باشید‌.

آن دسته از افرادی که می‌خواهند پشت کنکور بمانند، سوالات بسیاری در خصوص جزئیات و شرایط کنکور ۱۴۰۴ دارند. قصد داریم در این محتوا به طور جامع و کامل به بررسی شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای پشت کنکوری‌ها بپردازیم. به طوری که تمامی ابهامات و سوالات آن‌ها را در خصوص نحوه برگزاری این آزمون برطرف نماییم. در ادامه همراه ما باشید‌.

زمان برگزاری و ثبت نام در کنکور ۱۴۰۴

بر اساس تقویم آموزشی که توسط سازمان سنجش منتشر شده است، کنکور ۱۴۰۴ نیز همانند کنکور ۱۴۰۳، دو بار در سال برگزار می‌شود.

نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۴ به همراه کنکور فرهنگیان در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ و نوبت دوم این آزمون نیز در تاریخ ۵ و ۶ تیر ماه ۱۴۰۴ با فاصله زمانی تقریبا دو ماه بین آن‌ها برگزار می‌شود.

ثبت نام برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ در روزهای ۲۰ تا ۲۶ آبان ۱۴۰۳ و ثبت نام برای نوبت دوم این آزمون نیز در نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴

این روزها نحوه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پشت کنکوری‌ها است. در حقیقت، کنکور ۱۴۰۴ با حذف زیر گروه‌ها و دروس عمومی همراه است. به طوری که نقش سوابق تحصیلی در آن زیاد است.

لازم به ذکر است که این کنکور دو بار در طی سال برگزار می‌شود. هر کدام که نتیجه بهتری داشته باشد، کارنامه ملاک رتبه و انتخاب رشته خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴

در کنکور سراسری ۱۴۰۴، تاثیر سوابق تحصیلی ۶۰ درصد است و دروس یازدهم نیز در سوابق تحصیلی آن نقش دارند. بنابراین کسب نمره خوب در این دروس تاثیر قابل توجهی در موفقیت داوطلبان کنکور ۱۴۰۴ خواهد داشت.

آموزش و پرورش همه ساله برای آن دسته از داوطلبان پشت کنکوری که نمرات پایینی در دروس نهایی دارند، اما می‌خواهند این نمرات را بهتر کنند، ترمیم معدل را به آنها پیشنهاد می‌دهد.

چنانچه در امتحانات کتبی نهایی سال یازدهم و دوازدهم، نمرات پایینی را کسب کرده‌اید، بهتر است که به فکر بهبود و ترمیم نمرات باشید. تا امتیاز سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ را از دست ندهید. به منظور ثبت نام ترمیم معدل لازم است که به مدرسه بزرگسال در شهر خود مراجعه کرده و مبلغی را به ازای ثبت نام در هر درس بپردازید.

ضرایب دروس در کنکور تجربی ۱۴۰۴

بهترین نوع برنامه ریزی برای موفقیت در کنکور تجربی، برنامه ریزی بر طبق اهمیت هر درس است. اگر نسبت به ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۴ اطلاع داشته باشید، می‌توانید چینش مباحث و درس‌ها را به صورت دقیق‌تری انجام دهید. ضریب هر درس در کنکور رشته تجربی به شرح زیر است:

55

ضریب درس زیست شناسی: ۱۲

ضریب درس فیزیک: ۷

ضریب درس شیمی: ۹

ضریب درس ریاضی: ۷

ضریب درس زمین شناسی: ۱

کنکور ۱۴۰۴ بدون دروس عمومی

بر اساس تغییرات صورت گرفته در کنکور سال ۱۴۰۲، دروس عمومی حذف شدند و ارزشیابی در کنکور سراسری تنها از دروس اختصاصی صورت می‌گیرد‌.

بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور، نحوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ نیز به همین منوال خواهد بود. اما این روزها اخباری در خصوص بازگشت دروس عمومی به گوش می‌رسد. طبق اعلام احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس، احتمال بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری ۱۴۰۴ وجود دارد.

تاثیر دروس عمومی در سوابق تحصیلی

با وجود اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده‌اند، اما نباید به طور کامل آن‌ها را فراموش کنید. زیرا در قالب تاثیر در سوابق تحصیلی، عملا در قبولی کنکور سراسری نیز نقش دارند.

در سال ۱۴۰۴، ۳۰ درصد از کنکور شما را سوابق تحصیلی دروس عمومی به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین کسب نمره خوب در این دروس می‌تواند بر روی بهتر شدن نتیجه کنکور بسیار ثمربخش باشد.

اعتبار دو ساله نمره و تراز کنکور ۱۴۰۴

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پشت کنکوری‌ها در خصوص شرایط کنکور ۱۴۰۴ بدانند، اعتبار دو ساله نمرات این آزمون است. بدین صورت که این امکان برای داوطلبان فراهم است که تا دو سال بر اساس نمره‌ای که در کنکور اردیبهشت یا تیر ماه کسب نموده‌اند، انتخاب رشته نمایند.

البته در نظر داشته باشید که در صورتی می‌توانید از نمره و تراز کنکور سال قبل خود استفاده کنید که در کنکور همان سال نیز شرکت نمایید. حتی اگر امکان حضور در سر جلسه آزمون را ندارید، ضرورت دارد که در کنکور ثبت نام کنید. برای اینکه بتوانید بر طبق نمرات سال قبل خود انتخاب رشته کنید.

آگاهی از شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای بسیاری از پشت کنکوری‌ها اهمیت زیادی دارد. اگر شما نیز نگران آینده شغلی و تحصیلی خود هستید، پیشنهاد می‌شود که برای دریافت برنامه ریزی برای کنکور به سایت مشاوره‌ای ما مراجعه کنید. مشاور کنکور در این سایت، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

کنکور اختصاصی فرهنگیان

پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای سال ۱۴۰۴ به شکل یک آزمون مجزا از کنکور صورت می‌گیرد. شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

66

برگزاری کنکور فرهنگیان در اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ است. به طوری که در تیر ماه امکان شرکت در آزمون فرهنگیان وجود ندارد.

در کنار دفترچه کنکور عادی، یک دفترچه ویژه نیز با سه عنوان درسی به عنوان دفترچه فرهنگیان به شرکت کنندگان این آزمون داده می‌شود.

برای قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان،۵۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۵ درصد کنکور (۱۵٪ نمرات کنکور و ۱۰٪ آزمون اختصاصی) و ۲۵ درصد نیز مصاحبه ارزشیابی شایستگی معلمی نقش خواهد داشت.

با توجه به دفترچه ثبت نام در کنکور، حداکثر سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال تمام است.

سخن پایانی

در این محتوا به بررسی شرایط کنکور ۱۴۰۴ برای پشت کنکوری‌ها پرداختیم. دانستیم که شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ نیز همانند کنکور ۱۴۰۳ است. کنکور ۱۴۰۴ دو مرتبه در سال و در ماه‌های اردیبهشت و تیر ماه برگزار می‌شود. همچنان دروس عمومی نیز در کنکور حذف شده‌اند و تاثیر معدل ۶۰ درصد از پایه‌های یازدهم و دوازدهم به صورت قطعی است.

علاوه بر آن، نمره این آزمون تا دو سال اعتبار دارد و فرهنگیان نیز کنکور جداگانه‌ای خواهد داشت. چنانچه قصد دارید برای کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری اقدام نمایید، می‌توانید به سایت مشاوره‌ای کنکور ما سر بزنید. مشاوران حاذق و مجرب در این سایت، راهنمایی‌های مناسب را به شما ارائه خواهند داد.

گروه مشاوره ای رابین با هدف مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری فعالیت خود را از سال 1398 شروع کرده است و ما مفتخریم که در رسیدن بیش از 1000 داوطلب کنکور سراسری به رشته و دانشگاه دلخواه خود سهیم بوده ایم. اکنون که در اینجا حضور دارید این نوید را می دهیم که شما هم می توانید به موفقیت برسید.

سوالات متداول

  1. کنکور ۱۴۰۴ به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود یا کاغذی؟

احتمال الکترونیکی شدن کنکور ۱۴۰۴ بسیار پایین است. زیرا سازمان سنجش آمادگی و ظرفیت‌های لازم برای فراهم نمودن زیر ساخت‌های آن را ندارد. به همین دلیل، شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ نیز به احتمال زیاد شبیه به کنکور ۱۴۰۳ خواهد بود.

  1. آیا امکان شرکت داوطلب در کنکور رشته‌‌ای غیر مرتبط با دیپلم خود در کنکور ۱۴۰۴ وجود دارد؟

بله این امکان فراهم است. اما چنانچه فردی قصد شرکت در کنکور رشته‌ای غیر مرتبط با دیپلم خود را دارد، بهتر است که در آن رشته، سوابق تحصیلی ایجاد نماید تا بتواند در کنکور موفق شود. برای این منظور، بایستی در امتحانات ترمیم معدل شرکت کند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی