اپل باارزشترین برند جهان شد
براساس گزارش سال ۲۰۲۵ مؤسسه تحقیقاتی Kantar، اپل با ارزش ۱/۲۹ تریلیون دلار، برای چهارمین سال پیاپی عنوان ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کرد.

براساس گزارش سال ۲۰۲۵ مؤسسه تحقیقاتی Kantar، اپل با ارزش 1/29 تریلیون دلار، برای چهارمین سال پیاپی عنوان ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کرد. این رقم نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته و حدود ۱۲ درصد از مجموع ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان را تشکیل میدهد. در این رتبهبندی ـ که بر پایه تحلیل مالی و ادراک مصرفکننده تهیه شده ـ اپل با اتکا به اعتماد پایدار مشتریان، موقعیت ممتاز در بازار و تنوع موفق در حوزه سختافزار، نرمافزار و خدمات در صدر قرار گرفته است.
ارزیابی Kantar شامل دادههایی از بیش از 4/5 میلیون مصاحبه در ۵۴ بازار جهانی است. این گزارش همچنین اپل را نماینده دو حوزه با سریعترین رشد معرفی کرده: فناوری مصرفی و کالای لوکس، که بهترتیب ۴۶ و ۴۵ درصد رشد داشتهاند. در رتبههای بعدی این فهرست، برندهای گوگل، مایکروسافت، آمازون و انویدیا قرار دارند که بهترتیب در جایگاههای دوم تا پنجم ایستادهاند.