| کد مطلب: ۲۰۴۲۶

کشور وارد مرحله جدیدی شده‎است

کشور وارد مرحله جدیدی شده‎است

تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در جلسه اخیر جبهه اصلاحات گفت: با انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر کشور وارد مرحله جدیدی شده است. درک لوازم و مقتضیات این مرحله شرط تداوم موفقیت به دست آمده است. اتخاذ راهبردی واقع‌بینانه متناسب با این مرحله از جمله مبرم‌ترین اقدام جبهه اصلاحات است. این راهبرد مبنای برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت،‌ بازسازی سازمانی و تشکیلاتی متناسب با شرایط جدید و ‌نحوه تعامل با دولت و حاکمیت خواهد بود.

محسن آرمین، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در جلسه اخیر جبهه اصلاحات در نطقی پیش از دستور گفت:«چهار ماه پیش کمتر کسی می‌توانست شرایطی را که اکنون در آن قرار گرفته‌ایم پیش‌بینی کند. البته صاحبنظران پیش‌بینی می‌کردند آن وضعیت قابل دوام نخواهد بود، اما هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد روند گذشته با کمترین هزینه دستخوش چنین تغییری شود. این تحول البته معلول عوامل ارادی و غیرارادی متعددی است. بی‌شک تغییرات اجتماعی طی سال‌های اخیر که آثار خود را در حوادث سال‌های ۹۶، ۹۸،‌ ۱۴۰۱ و انتخابات اسفند ۱۴۰۲ نشان داد، در ایجاد این تحول نقش اساسی داشته است. اگرچه تقریباً همه نیروهای سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان در درک تحولات اجتماعی ایران دچار تأخر هستند، اصلاح‌طلبان نشان داده‌اند در مقایسه با دیگر نیروهای سیاسی از ظرفیت بیشتری برای درک تحولات اجتماعی برخوردارند.»

وی در ادامه افزود:«افراد و مجموعه‌های مختلف می‌کوشند قباله این تحول را به نام خود بزنند و این امر غیرمنتظره و بی‌سابقه‌ای در عرصه رقابت سیاسی نیست چراکه از قدیم گفته‌اند: «شکست یتیم و بی‌کس و کار است اما پیروزی صدتا پدر و مادر دارد». نکته عجیب این است که آنان به‌رغم اختلاف و رقابت در ثبت قباله موفقیت به دست آمده به نام خود، در یک امر اتفاق نظر دارند و آن نفی و انکار نقش اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات در این موفقیت بزرگ است اما به‌رغم این حاشیه‌سازی‌ها بی‌تردید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری موفقیت سیاسی - حزبی مهمی برای جبهه اصلاحات در فرآیند فعالیت‌های حزبی در ایران و حاصل سیاست‌های صحیح انتخاباتی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ جبهه اصلاحات و آقای خاتمی بوده است.»

چآرمین در بخش دیگری از این سخنرانی تاکید کرد:«سخن معروفی است که حفظ پیروزی به مراتب سخت‌تر از به دست آوردن آن است. تردیدی نیست انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در تحولات عرصه قدرت و بلکه در مسیر تحولات کشور نقطه عطفی به شمار می‌رود؛ مسیری که در صورت هوشیاری سیاسی و عمل صالح  به عزت و سربلندی ملت و کشور منتهی خواهد شد. مهم‌ترین و مبرم‌ترین وظیفه جبهه اصلاحات بسط و گسترش آثار این موفقیت است.»

وی همچنین تصریح کرد:«با انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر کشور وارد مرحله جدیدی شده است. درک لوازم و مقتضیات این مرحله شرط تداوم موفقیت به دست آمده است. اتخاذ راهبردی واقع‌بینانه متناسب با این مرحله از جمله مبرم‌ترین اقدام جبهه اصلاحات است. این راهبرد مبنای برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت،‌ بازسازی سازمانی و تشکیلاتی متناسب با شرایط جدید و ‌نحوه تعامل با دولت و حاکمیت خواهد بود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی