| کد مطلب: ۱۷۳۵۹

بن‌بست پیش روی پزشکیان

بن‌بست پیش روی پزشکیان

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، استاد علوم سیاسی و نماینده ادوار مجلس گفت: «امروز دخالت در امور شخصی مردم پررنگ‌ترین بن‌بست پیش‌روی آقای پزشکیان است.»

او به جماران تاکید کرد: «اتفاقی که امروز افتاده این است که من تحت عنوان «چهار یک یک» از آن یاد کردم، یعنی چهار کاندیدا هستند که مسئول وضع موجودند؛ چه در مجلس و چه در دولت. سه سال به سختی از وعده‌های انتخاباتی می‌گذرد که بخشی از این کاندیدا‌ها و همه آ‌نها در دولت مرحوم رئیسی شکل گرفت و مجلسی که ریل‌گذاری قانونی لازم برای اهداف دولت را پیش گرفته است. لذا چهار کاندیدا واقعاً مسئول وضع موجودند و فارغ از اینکه با هم اختلافاتی دارند یا ممکن است در آینده برای جمع کردن آرا خاکستری اختلافات تازه‌ای را شکل بدهند.

کاندیدای دیگر آقای پورمحمدی است که می‌توان گفت یکی از آخرین بازمانده‌های اصول‌گرایان سنتی است که عملاً تشکیلاتی ندارند، ولی عمدتاً منتقد آن چیزی هستند که تحت عنوان «نواصول‌گرایی» در جامعه شکل گرفته و خیلی از مواردش هم با اصول‌گرایی عتیق متفاوت بود. موضوع آخر به آقای پزشکیان ربط پیدا می‌کند.

من معتقدم اگر آقای پزشکیان بتواند دو کار را در حوزه نقد و اثبات انجام بدهد، می‌تواند یک جریان جدی انتخاباتی راه بیاندازد. به‌عنوان منتقد وضع موجود، نه نقد‌های کلی، بلکه نقد‌های مبتنی بر عدد و رقم را ارائه بدهد. در این دولت و مجلسی که الان ۴ نفر حافظان وضع موجودش هستند، بیش از ۱ تریلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات از مردم گرفته شد.

باید مشخص شود که چقدر از این پول خرج مردم شد و چقدرش هزینه‌هایی شد که ربطی به منافع ملی ندارد. یعنی علاوه بر پول نفت، این مالیات چه فشار‌هایی به مردم آورد، یا در ده‌ها مورد دیگر، گران‌سازی‌هایی که صورت گرفت.»

او با اشاره به اینکه اما توقف یک کاندیدا در موضع نقد هم به ضرر آن است، افزود: «اینکه در حوزه اثبات چه کار بتواند بکند باید یک طرح عملیاتی داشته باشد که در حوزه عملیاتی در چند مسئله اساسی کشور مثل بن‌بست‌های سیاست خارجی، فضای تنگ و سلیقه‌ای سیاست داخلی و دخالت در زندگی و آزادی مردم و ملموس‌تر از همه چیز برای مشکلات اقتصادی هر کسی باید برای این مسائل طرح داشته باشد. اگر آقای پزشکیان بتواند چنین طرحی ارائه بدهد می‌تواند رقیب جدی برای چهار نفر حافظ وضع موجود بشود.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی