| کد مطلب: ۱۵۷۹۸

جلوی ساخت‎و‎ساز در پارک‎ها را بگیرید

جلوی ساخت‎و‎ساز در پارک‎ها را بگیرید

حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی‎اژه‎ای، رئیس قوه قضائیه به ساخت‌وسازها در پارک‎ها و بوستان‎های تهران واکنش نشان داد و خواستار آن شد که «بیش از این اجازه قانون‌شکنی و تنگ‌تر کردن حنجره تنفسی شهر را ندهید».

در بخشی از این نامه ‎آمده است:«همان‌گونه که مستحضرید بنا به مصوبه قانونی مهرماه ۱۳۹۱ شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ممنوعیت احداث ابنیه در عرصه بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر تهران، پس از احداث بوستان‌ها در محدوده و حریم شهر تهران هرگونه ساخت‌وساز خارج از ضوابط و مقررات طرح‌های جامع و تفصیلی و بدون رعایت مفاد قانونی ممنوع و شهرداری تهران و سازمان پارک‌ها و فضای سبز و هم‌چنین شهرداران مناطق مستقیماً مسئول حسن اجرای مفاد این مصوبه بوده‌اند. فی‌الواقع هدف اصلی از این مصوبه قانونی، ممنوعیت ساخت‌وسازهای جدید در پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران بوده است.»

در بخش دیگر این نامه نیز آمده است:«جناب آقای اژه‌ای، جنابعالی نیک مستحضرید که این روشِ خزنده خشک نمودن درختان در پارک‌ها دقیقاً همان روشی است که زمین‌خواران و برج‌سازها برای خشک‌کردن تدریجی درختان باغ‌های تهران و تغییر کاربری آن‌ها تاکنون از آن بهره برده‌اند. حصر درختان‌ پارک‌ها حرکتی خزنده برای پارک‌خواری از طریق عادی‌سازی اشغال پارک و تبدیل تدریجی فضای سبز آن به زمین سوخته و مقدمه زمین‌خواری و برج‌سازی است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی