| کد مطلب: ۱۳۴۹۶

کیهان:

آیا وزارت کشور نمی‌توانست آمار مشارکت را بیشتر اعلام کند؟

آیا وزارت کشور نمی‌توانست آمار مشارکت را بیشتر اعلام کند؟

روزنامه کیهان نوشت: در دو سه انتخابات اخیر شاهد کاهش چند درصدی مشارکت در انتخابات بوده‌ایم که دلایل مختلفی از جمله گلایه مردم از شرایط معیشتی و اقتصادی می‌تواند مهم‌ترین علت آن باشد، با این حال اعلام دقیق و صادقانه میزان مشارکت مردم بدون کم و کاست از سوی مسئولان خود گواهی دیگر بر صداقت آنها و سلامت انتخابات در ایران است. اگر بنا بر صداقت و سلامت انتخابات نبود، نمی‌توانستند مثلاً میزان مشارکت را بالاتر از این اعلام کنند؟

به گزارش هم‌میهن آنلاین، کیهان نوشت:

با وجود گذشت چند روز از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، همچنان در بین مردم و رسانه‌ها بحث و گفت‌و‌گو و پرداختن به موضوع انتخابات ادامه دارد. انتخاباتی که یک‌بار دیگر پیش‌بینی‌های متوهمانه و تلاش‌های دلسرد‌کننده شاید یک‌ساله رسانه‌های معاند و دشمنان این ملت برای زمینه‌سازی مشارکت زیر ۲۰ درصد را به باد داد. تلاش‌هایی که در یک سال اخیر تشدید شده بود وگرنه این خط القایی و جنگ روانی و تبلیغی شبهه رسانه‌های آلت دست دشمنان این ملت و سرزمین سال‌هاست که هر روز ساعت‌ها در بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی‌زبان و با به‌کارگیری پرحجم شبکه‌های اجتماعی و هرگونه امکان و فرصت دیگر ادامه داشته است و دارد.علاوه‌بر فعالیت‌های روزمره و پرحجم این شبکه رسانه‌ای، هر بار که قرار است در کشورمان انتخاباتی برگزار شود و مردم برای تعیین تکلیف اداره کشور از طریق انتخاب نمایندگان مجلس یا رئیس‌جمهور و... پای صندوق‌های رای بیایند، این فعالیت رسانه‌ای و جنگ تبلیغی علیه این ملت به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد و تبدیل به کار ویژه گردانندگان این شبکه‌های وابسته می‌شود.

در این راه بیان تکراری برخی اتهامات بی‌پایه برای زیر سؤال بردن اصل و سلامت و تاثیر انتخابات در ایران یک خط مشترک برای به تردید انداختن مردم و بازداشتن آنها از مشارکت در انتخابات بوده است. اما هر بار مشارکت قابل توجه مردم و نشان دادن اعتماد به سلامت و تاثیر انتخابات در کشورمان برگ دیگری بر دفتر ناکامی دشمنان افزوده است.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:

در دو سه انتخابات اخیر شاهد کاهش چند درصدی مشارکت در انتخابات بوده‌ایم که دلایل مختلفی از جمله گلایه مردم از شرایط معیشتی و اقتصادی می‌تواند مهم‌ترین علت آن باشد، با این حال اعلام دقیق و صادقانه میزان مشارکت مردم بدون کم و کاست از سوی مسئولان خود گواهی دیگر بر صداقت آنها و سلامت انتخابات در ایران است. اگر بنا بر صداقت و سلامت انتخابات نبود، نمی‌توانستند مثلاً میزان مشارکت را بالاتر از این اعلام کنند؟

به‌واقع انتخابات در ایران را می‌توان به عنوان یکی از سالم‌ترین و صادقانه‌ترین الگوهای انتخابات در جهان دانست، انتخاباتی که به علت واقعی بودن و سلامت در برگزاری، خواست و رای مردم بدون هیچ شائبه‌ای به کرسی می‌نشیند. نمونه واضح آن تغییر مختلف رای اعتماد مردم به جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی متنوع طی سال‌های گذشته در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از جمله در انتخابات چند روز گذشته است که شاهد تغییرات گسترده و معنی‌دار در ترکیب منتخبان نهائی بسیاری از حوزه‌ها نسبت به دوره گذشته هستیم.

 

 

 

 

منبع : کیهان
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی