| کد مطلب: ۱۲۹۶۹

لیست ما نه لیست اصلاح‏‌طلبان است نه اصولگرایان

لیست ما نه لیست اصلاح‏‌طلبان است نه اصولگرایان

علی مطهری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس مجلس دهم در دومین برگزاری نمایشگاه رسانه‎های ایران در نشست خبری با اعلام این خبر که فهرست صدای ملت پنجشنبه - سوم اسفند - رونمایی می‌شود، گفت:«۶ نفر زن و بقیه مرد هستند البته احتمال تغییر وجود دارد.» وی در ادامه افزود:«زمانی که احساس کردم برخی احزاب و گروه‌های معتدل قصدی برای دادن لیست ندارند، بنده اعلام کردم که خود من لیستی را از افراد معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب ارائه می‌کنم، افرادی که شاخصه اعتدال و عقل‌گرایی را داشته باشند؛ افرادی که شعارزده نباشند و به‌دنبال اصلاح امور کشور باشند.» مطهری با اشاره به اینکه وقتی این را مطرح کردم، برخی گروه‌های سیاسی اعلام همکاری کردند وگرنه لیستی که اعلام می‌کنیم نه لیست اصلاح‌طلبان است نه اصولگرایان و نه حزب خاصی. لیست ما فردی است، تحت عنوان صدای ملت اما برخی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا از آن حمایت می‌کنند. لیست ما تقریباً بسته شده اما درباره دو سه نفر هنوز صحبت‌هایی وجود دارد که چهارشنبه کامل می‌شود و روز پنجشنبه - سوم اسفندماه - که روز اول تبلیغات است، رونمایی می‌شود. با همه افرادی که در فهرست صدای ملت هستند هم مصاحبه و هم سوابق آنها بررسی شده است و در این فهرست سه تا چهار نفر از جوان‌ها با رده‌های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال حضور دارند.»

وی یادآورشد: «درباره اینکه آیا آقای لاریجانی در جریان هست یا نه، ایشان اصلاً در جریان لیست ما نیستند و لیست ما نه منتسب به آقای لاریجانی است و نه آقای روحانی و نه آقای رئیسی و نه به هیچ شخصی، بلکه لیست شخصی است که برخی گروه‌های سیاسی گفته‌اند حمایت می‌کنیم. انتخابات آزاد یعنی همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند، من در دوره قبل تنها به خاطر اظهارنظر ردصلاحیت شدم.»

مطهری ادامه داد:«انتخابات آزاد انتخاباتی است که همه افرادی که مایل به انتخاب شدن هستند و هیچ فساد مهم اقتصادی، اخلاقی و سیاسی مانند جاسوسی ندارند، امکان شرکت داشته باشند و در معرض رأی مردم قرار گیرند و انتخاب با مردم باشد نه اینکه به صرف یک انتقادی که در گذشته داشتند، افراد ردصلاحیت شوند و فقط گروه خاصی بتوانند انتخاب شوند.»

وی با اشاره به اینکه من خودم در دوره قبل صرفاً به دلیل اظهارنظر ردصلاحیت شدم که چرا فلان روز این حرف را زده‌ای، گفت: «شورای نگهبان هم این موضوع را قبول دارد و در جلسه‌ای که داشتیم، دلایل‌شان همین‌ها بود و اگر من می‌گفتم بله حرف شما درست است، من را تایید می‌کردند. همین موضوع سوال است که چرا ۴ سال قبل مرا ردصلاحیت کردند و امروز تایید کرده‌اند آن هم با توجه به اینکه من هیچ تغییری نکرده‌ام.»

مطهری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست گفت: «برای لیست شهرستان‌ها تصمیم جدی نگرفته‌ایم؛ اما اگر لیست بدهیم، برای آن جاهایی است که اولاً نیاز باشد، ثانیاً آن افراد را کاملاً بشناسیم. در غیر این صورت لیست سراسری نخواهیم داشت، چراکه کار بسیار دشواری است. از حمایت بزرگان جریان اصلاحات مثل خاتمی و ناطق از لیست‌مان اطلاع ندارم؛ باید از خودشان بپرسید.»

این فعال سیاسی در ادامه با تاکید بر اینکه نهادهایی که در کنار مجلس قانونگذاری می‌کنند باید رویه خودشان را کنار بگذارند، درباره بیانیه 110 امضایی افزود:«بیانیه روزنه[گشایی] بیانیه خوبی است و حرف اصلی آن این است که ما از هر فرصتی برای اصلاح امور باید استفاده کنیم و با وجود انتقاداتی که به نظام داریم ولی از فرصت انتخابات باید استفاده کنیم و افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید برخی رویه‌ها را تغییر دهند و در مردم امید ایجاد کنند.»

مطهری در پاسخ به این پرسش که چه عملکردی در مجلس شورای اسلامی داشته‌اید؟ گفت: «کار باید توسط دولت انجام شود نه نماینده مجلس، نماینده مسئول قانونگذاری و نظارت است. برای اولین بار سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کردیم. احمدی‌نژاد را به مجلس کشاندیم و این تابو را شکستیم. وقتی ستار بهشتی به قتل رسید، وزیر کشور را به مجلس کشاندیم. ما از حقوق مردم دفاع کردیم اما حل مشکلات اقتصادی وظیفه دولت است اگرچه در این زمینه هم از دولت سوال کرده و وزیر را خواستیم.»

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی