| کد مطلب: ۲۱۵۹۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

باید خطوط ارتباط با ایران را حفظ کنیم

باید خطوط ارتباط با ایران را حفظ کنیم

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما باید خط ارتباطی با ایران را هر زمان که اختلاف نظر داریم و کارها به درستی انجام نمی‌شود، باز نگه داریم.

به گزارش ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد با اشاره به برنامه ملاقاتش با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران گفت که به رغم برخی اختلافات در مواضع دو طرف، باید خطوط ارتباط فی‌مابین حفظ شود.

جوسپ بورل پس از نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نیویورک گفت: این هفتمین حضور من در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است. من همواره با وزرای امور خارجه ایران ملاقات کرده‌ام؛ متاسفانه آخرین وزیر ایران در حادثه هلیکوپتر کشته شد (شهید شد).

وی افزود: من وزیر خارجه جدید ایران را می‌شناسم چون در گذشته با ایشان کار کرده‌ام. (در ملاقات با او) درباره همه مسائل به ویژه توافق هسته ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما باید خط ارتباطی با ایران را هر زمان که اختلاف نظر داریم و کارها به درستی انجام نمی‌شود، باز نگه داریم.

وی افزود: رئیس‌جمهور جدیدی در ایران روی کار آمده و او با رئیس شورای اروپا دیدار کرده است. این یک امر عادی و لازم است که ما خطوط ارتباطی با ایران را حفظ کنیم.

بورل با اشاره به حضور انریکه مورا معاون وی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری ایران افزود: ما به گفت‌وگو با ایران ادامه می‌دهیم تا به آن‌ها اعلام کنیم که (از نظر ما) چه اقدامات نادرستی انجام می‌شود.

رئیس جمهوری ایران و رئیس شورای اروپا روز گذشته (دوشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کردند.

مسعود پزشکیان در این دیدار، با بیان اینکه دولت چهاردهم هم در داخل کشور و هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به دنبال گسترش تفاهم و همکاری است، گفت: به دنبال رسیدن به یک زبان و نگاه مشترک برای همکاری با دیگر کشورها در عرصه‌های مختلف در جهت پیشرفت متقابل هستیم و گفتگو و تفاهم تنها راه رسیدن به این نگاه و زبان مشترک است.

شارل میشل نیز در این دیدار با سازنده توصیف کردن گفتگوی خود با پزشکیان گفت: انتخاب جنابعالی به ریاست جمهوری را پنجره و فرصت جدیدی برای احیای گفتگوها با اتحادیه اروپا می‌دانیم. ما دیدگاه‌های شما را به دقت بررسی کرده و معتقدیم می‌توانیم روحیه و اصول مورد تاکید جنابعالی را به ویژه در مسئله احترام به تنوع افکار، تساهل و رواداری، مبنای تعاملاتی سازنده قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ما همواره آماده همکاری و گفتگو برای یافتن راه‌حل‌های مشترک در مسائل مختلف هستیم، ابراز امیدواری کرد که گفتگوها و تعاملات میان دو طرف استمرار داشته باشد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی