| کد مطلب: ۲۰۹۳۷

دومین سوءقصد نافرجام به ترامپ

دومین سوءقصد نافرجام به ترامپ

رایان وزلی روث، مالک 58 ساله یک شرکت کوچک ساخت‌وساز در ارتباط با تلاش برای ترور دونالد ترامپ در فلوریدا دستگیر شده است.

ریک بردشا کلانتر کانتی پالم بیچ در کنفرانس خبری روز یکشنبه اعلام کرد، پلیس مخفی آمریکا توانسته لوله تفنگی مجهز به دوربین هدف‌گیری را از حصارهای کلاب بین‌المللی ترامپ در وست پالم بیچ شناسایی کند و سپس با مظنون درگیر شود.  مظنون در فاصله حدوداً ۲۷۰ تا ۴۵۰ متری از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا قرار داشته است.

ترامپ مشغول بازی گلف و یکی دو حفره عقب بود و پلیس مخفی معمولاً کمی جلوتر از او می‌رود تا اطمینان حاصل کند تهدیدی در اطراف وجود ندارد. شاهدان عینی مشاهده کردند که مظنون از پشت بوته‌ها سوار بر خودرو شده و فرار کرده است. یکی از شاهدان از خودروی مظنون عکاسی کرده و منجر به دستگیری او شده است. در پشت بوته‌ای که مظنون پنهان شده بود، پلیس توانست یک قبضه مسلسل کلاشینکف ای‌کی-۴۷، یک دوربین گوپرو و کوله‌پشتی پیدا کند. 

در پی انتشار اطلاعات مظنون، شبکه روسی راشاتودی ویدئوهایی منتشر کرده است که در آن رایان روث در حال تبلیغ برای جذب مزدوران خارجی برای شرکت در جنگ اوکراین، به‌ویژه از کشور افغانستان است. در یکی از این ویدئوها وی به‌عنوان یک شهروند آمریکایی معرفی شده که «مرکز بین‌المللی جذب داوطلب در اوکراین را راه‌اندازی کرد تا به خارجی‌ها برای متصل شدن به واحد‌های نظامی اوکراین کمک کند.»

هفته‌نامه نیوزویک نیز اعلام کرد که مظنون در ژوئن ۲۰۲۲ با نیوزویک رومانی مصاحبه داشته و تلاش‌های خود را در جذب داوطلب برای «لژیون بین‌المللی دفاع از اوکراین» شرح داده است. این گروه یک واحد نظامی است که به دستور رئیس‌جمهور اوکراین تشکیل شد تا داوطلبان خارجی را برای شرکت در جنگ اوکراین وارد ارتش این کشور کند. واشنگتن تاکنون انگیزه‌ مظنون از این سوءقصد را اعلام نکرده است.

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که مظنون پیش‌ از این هشت بار دستگیر شده است.آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های محلی مدعی شد که وی یک‌ بار نیز به دلیل داشتن سلاح کشتار جمعی محکوم شده است. از آغاز رقابت‌های انتخاباتی آمریکا این دومین باری است که به جان ترامپ سوءقصد می‌شود. در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ تیراندازی به سمت ترامپ در گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا منجر به پارگی گوش او و کشته‌شدن یکی از تماشاچیان شد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی