| کد مطلب: ۱۵۴۶۹

طالبان همکار ماست

طالبان همکار ماست

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان گفت: «تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون‌پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.»

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، حسن کاظمی‌قمی، نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت:«تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون‌پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است؛ ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.»

طالبان حضور و فعالیت فیزیکی داعش در افغانستان را کاملاً انکار می‌کند. یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان در دیدار با یک هیئت مالیزیایی گفته که هیچ گروه «مخرب» به‌شمول داعش به «گونه‌ی فیزیکی» در افغانستان وجود ندارد. او هم‌چنان تاکید کرد که طالبان برای هیچ فردی اجازه تهدید کشورهای منطقه از خاک افغانستان را نمی‌دهد.

همزمان با این موضوع، المرصاد، رسانه نزدیک به طالبان با اشاره به گفته‌های اخیر وزیر خارجه طالبان، از تاجیکستان، پاکستان و ایران و ترکیه هم‌چون منبع فعالیت داعش نام برده‌ است.  امیر خان متقی بی‌آن‌که از کشوری نام ببرد، روز گذشته گفت، دست‌کم سه کشور همسایه افغانستان در فعالیت داعش خراسان نقش دارند.

داعش خراسان مسئول چندین حمله مرگ‌بار در سال روان میلادی در افغانستان، ایران و روسیه خوانده شده‌ است؛ گروهی که از عینک جهان، مرکزش افغانستان خوانده می‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی