| کد مطلب: ۳۹۴۶۰

برخورد نامناسب، ۸۰ درصد شکایات حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که ۸۰ درصد شکایت‌ها در حوزه سلامت به‌دلیل برخورد نامناسب، بی‌احترامی یا تکریم نکردن ارباب رجوع است، از این رو باید سه رکن اساسی «پیش‌بینی، پیشگیری و اصلاح رویه‌ها» به‌خصوص در مراکز درمانی در اولویت کار بازرسی قرار گیرد.

برخورد نامناسب، ۸۰ درصد شکایات حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که ۸۰ درصد شکایت‌ها در حوزه سلامت به‌دلیل برخورد نامناسب، بی‌احترامی یا تکریم نکردن ارباب رجوع است، از این رو باید سه رکن اساسی «پیش‌بینی، پیشگیری و اصلاح رویه‌ها» به‌خصوص در مراکز درمانی در اولویت کار بازرسی قرار گیرد. محمدرضا ظفرقندی در این باره گفت: «باید با نگاهی کریمانه، حفظ حرمت و احترام بیمار، به درخواست و شکایت‌های آنها در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رسیدگی کنیم. صداقت در گفتار و شفافیت در رفتار در مواجهه با بیمار بسیار مهم است، مثلاً اگر در بیمارستانی مشکل کمبود پرستار داریم، باید صادقانه موضوع را با مردم در میان بگذاریم؛ به‌طور قطع شاهد همراهی و محبت ارباب رجوع خواهیم بود.» 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید

دیدگاه

ویژه جامعه
سرمقاله
آخرین اخبار