پاسخ آموزشوپرورش درباره کارنامه وزیر
در پاسخ به مطالب مندرج در روزنامه هممیهن با عناوین «کارنامه ششماهه وزیر محافظهکار» و «اول؛ آموزشوپرورش» به تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۰۵ جوابیهای ارسال کرده است که در ادامه میخوانید

در پاسخ به مطالب مندرج در روزنامه هممیهن با عناوین «کارنامه ششماهه وزیر محافظهکار» و «اول؛ آموزشوپرورش» به تاریخ 1403/12/05 جوابیهای ارسال کرده است که در ادامه میخوانید:
بخشی از عملکرد وزارت آموزشوپرورش در دولت چهاردهم در راستای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت به استحضار میرسد:
- تدوین و ابلاغ طرح حمایت آموزشی مستمر یادگیرندگان (حامی) برای کاهش فقر یادگیری براساس پایش عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی و شناسایی دانشآموزان نیازمند تلاش و قابل قبول در دروس فارسی، ریاضی و علوم
- ارزیابی شاخصهای کارآیی درونی دوره آموزش ابتدایی به تفکیک تمام استانها و مناطق کشور و تهیه شناسنامه عملکردی برای ارتقای شاخصهای عملکردی دوره
- تدوین طرح اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیطهای یادگیری در راستای انتظارات رئیسجمهور محترم آقای دکتر پزشکیان
- تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه و ۵۷۰ هزار کلاس دولتی دایر در سراسر کشور و سازماندهی حدود 14/7 میلیون دانشآموز دولتی در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰4-۱۴۰3 و پشتیبانی از فعالیتهای پرورشی، تربیت بدنی، پژوهشی، کودکان با نیازهای ویژه، مناطق محروم و روستایی و عشایری
- گزینش و انتخاب نهایی و سازماندهی بیش از۹۰ هزار نفر نیروی جدیدالاستخدام ماده ۲۸ و متعهدین خدمت و صدور احکام کارگزینی و برقراری حقوق و مزایای آنها از اول مهرماه
- رسیدگی به پرونده بیش از ۱۵۰ هزار نفر از همکاران واجد شرایط فاقد رتبه، جاماندگان و دانشجومعلمان فارغالتحصیل و تعیین رتبه قطعی و صدور احکام برقراری فوق العاده رتبهبندی آنها، همچنین برقراری مزایای رتبه آموزشیار معلم و صدور احکام کارگزینی برای ۶۰ هزار نفر نیروی جدیدالاستخدام ماده ۲۸ از ابتدای مهر تاکنون
- مستندسازی سوابق و ساماندهی بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی خرید خدمت در قالب حقالتدریس و تلاش برای افزایش نرخ حقالتدریس آنها از طریق سازوکارهای پیشبینی شده در شورای حقوق و دستمزد
- رسیدگی درخواست حدود ۶۲ هزار نفر از معترضین به نتایج آزمونهای استخدامی ماده ۲۸ و بررسی بیش از ۲ میلیون صفحه از مستندات و سوابق و استخراج و ارسال نتایج به سازمان سنجش جهت پردازش و اعلام نتیجه نهایی
- بازنگری در شرح وظایف پستهای سازمانی واحدهای آموزشی با رویکرد اجرای سند تحول و پیادهسازی رویکردهای تحولی رئیسجمهور محترم در نوسازی نظام آموزشی
- تنظیم برنامه عملیاتی مرکز برنامه ریزی با پیشبینی وضیت درسی، دوره، کلاس، مدرسه و نیروی انسانی در ۱۰ سال آینده و تحولات صورتگرفته از زیست بوم آموزش رسمی کشور در چارچوب اصول کلی حاکم بر تدوین سند جامع سرمایه انسانی وزارت آموزشوپرورش
- باتوجه به افزایش دانشآموزان طیف اوتیسم برای اولینبار تألیف محتوا و سه جلد کتاب و آموزش ۲۰۰۰ نیروی مرتبط در این خصوص
- توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات توانبخشی و آموزشی برای مراکز جامع و آموزشی تا پایان اسفندماه
- تعداد ۱۶۰۳۸ کودکستان در سراسر کشور و ۵۵۷۶۸۴ نفر (اعم از کارکنان و نوآموزان) تحت پوشش بیمه حوادث و مسئولیت بدنی در کشور قرار گرفتهاند که باتوجه به تلاشهای صورتگرفته، بهرغم افزایش قیمت خدمات درمانی و پزشکی در کشور، علاوه بر اینکه پوشش خدمات نسبت به سال گذشته افزایش داشته، حق بیمه پرداختی کاهش چشمگیر داشته است
- برگزاری رویداد ملی «طعم کتاب» با هدف پایهگذاری ذوق و سواد زبانی و ادبی کودکان از طریق خواندن کتابهای ضروری ادبیات، شناخت و معرفی کتابهای ضروری برای دوره پیش از دبستانی، گسترش و غنیسازی هدفمند ذخیرهی واژگانی کودکان، زمینهسازی لازم برای ورود به جهان ادبیات در کتابهای درسی با تقویت مهارتهای چهارگانه زبانآموزی: «گوش دادن»، «سخن گفتن»، «خواندن» و «نوشتن» ناظر به اسناد بالادستی ازجمله اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و تأکید بر ارتقای زبان و ادبیات فارسی بهعنوان زبان رسمی و وحدت بخش کشور.