| کد مطلب: ۲۲۸۵۲

۱۳ متهم پرونده مشروبات الکلی دست ساز در همدان دستگیر شدند

۱۳ متهم پرونده مشروبات الکلی دست ساز در همدان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: ۱۳ نفر از متهمان پرونده مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی دست ساز و آلوده به متانول در استان بازداشت شدند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از ایرنا، عباس نجفی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان همدان اظهار کرد: به دلیل آلوده بودن این مشروبات به متانول، ۹۶ نفر در همدان دچار مسمومیت شده‌اند و متاسفانه تاکنون ۱۱ نفر به دلیل استفاده از این مشروبات آلوده جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: دستورات لازم مبنی بر رسیدگی فوری این پرونده و مجازات عاملان و شناسایی و دستگیری متهمان اصلی و سایر عوامل و توزیع کنندگان به مراجع ذی‌صلاح صادر شده است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان همدان از بازداشت ۲۴ نفر از متهمان پرونده اخلال نظام بانکی با عنوان فروش امتیاز وام بانک رسالت در همدان خبر داد.

نجفی تصریح کرد: از این تعداد، سه نفر از گردانندگان اصلی این پرونده هستند و تاکنون بیش از یک هزار و ۴۴۳ نفر از مالباختگان، شکایت خود را به مراجع قانونی ارائه کرده‌اند.

 

دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر اینکه تحقیقات گسترده پیرامون این موضوع در جریان است، گفت: بر اساس برآوردها، در این پرونده نزدیک به ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از افراد، کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این رقم قطعی نیست و با توجه به گستردگی تخلفات و افزایش مالباختگان، امکان افزایش این میزان وجود دارد.

نجفی گفت: با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سوابق ثبتی، اموال و حساب‌های متهمان، شناسایی، ردیابی و مسدود شده است

وی تاکید کرد: دستورات لازم به منظور تحقیقات گسترده پیرامون موضوع صادر شده است و تلاش می‌کنیم بزودی عدالت در این مورد برقرار شده و ضررهای مالباختگان جبران شود.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی