| کد مطلب: ۲۱۰۸۲

افزایش پرداختی از جیب بیماران تالاسمی

افزایش پرداختی از جیب بیماران تالاسمی

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: «یک بیمار تالاسمی هزینه‌های پرداختی‌اش به ۲۴۷ میلیون تومان در سال رسیده و پرداخت از جیب بیمار به‌شدت افزایش یافته است.»

یونس عرب به ایلنا گفت: «طبق برآورد معاونت درمان وزارت بهداشت ماهانه حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دوز آمپول تزریقی برای بیماران تالاسمی نیاز است. اما آنچه سازمان غذا و دارو اعلام می‌کند، تامین تنها ۳۰۰ هزار آمپول تزریقی است، از این رو همچنان با کمبود دارو‌های تالاسمی مواجه هستیم.» او ادامه داد: «اگرچه ۹۷ درصد داروهای وارداتی تالاسمی تحت پوشش بیمه هستند، اما همان سه درصد داروهایی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند، ماهانه حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بیمار تالاسمی هزینه دارند.»

براساس اعلام عرب، از سال ۱۳۸۸ و شروع دولت دهم پرداختی از جیب بیماران به‌تدریج در سبد خانوار دارای فرزند تالاسمی آمد. در آن زمان عددش کوچک و حدود ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان بود، اما امروز به عدد تقریبی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه رسیده است. این رقم پرداختی بسیار زیاد است و بیماران قادر به پرداخت چنین پولی نیستند. درنتیجه بیمار عوارضش تشدید می‌شود و زندگی او نیز سخت‌تر می‌شود.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی