| کد مطلب: ۱۷۴۳۲

۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی

۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: «برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها چند موضوع در دستور کار قرار گرفته است. اولین موضوع استفاده از روش‌های هوشمند ازجمله پابند الکترونیک بود که در دستور کار قوه‌قضائیه است. ۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند.»

آمار زندانیان با پابند الکترونیکی اعلام شد. اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه‌قضائیه در این باره گفت: «برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، استفاده از روش‌های هوشمند ازجمله پابند الکترونیک مدنظر بود که در دستور کار قوه‌قضائیه است.»

اصغر جهانگیر در نشست خبری مشترک با معاون اول قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال ایسنا درباره موضوع کاهش جمعیت کیفری که در سند تحول قضایی آمده است، گفت: «برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها چند موضوع در دستور کار قرار گرفته است. اولین موضوع استفاده از روش‌های هوشمند ازجمله پابند الکترونیک بود که در دستور کار قوه‌قضائیه است. ۳۰ هزار زندانی با پابند الکترونیکی تحت نظارت هستند.»

او ادامه داد: «نکته دوم، بحث توجه به اشتغال زندانیان است. اگر زندانی دوره محکومیت‌اش را بگذراند و کاری نیاموزد، مجدداً وارد چرخه زندان خواهد شد و بازگشت به زندان بالا می‌رود؛ لذا باید به حوزه اشتغال زندانیان توجه کنیم. بسیاری از کسانی که وارد زندان می‌شوند حرفه ندارند؛ لذا یکی از کارکردهای جدی زندان‌ها، توجه به اشتغال است و برای اولین‌بار با شرکت کویر موتور قراردادی بسته شده و زندانیان به این شرکت اعزام می‌شوند. همچنین استفاده از تاسیسات ارفاقی مثل آزادی مشروط، جایگزین مجازات‌های حبس و... بسیار تاثیرگذار است. آزادی مشروط موردتوجه جدی قضات است و با بازرسی‌های به‌موقع در زندان‌ها حاضر می‌شوند و وضعیت را بررسی می‌کنند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی