| کد مطلب: ۱۴۳۷۱

فوت 5 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

فوت 5 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم.»

به گزارش ایلنا، حمید طریفی‌حسینی افزود: «حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم. ۹۶ هزار نفر از معلمان در قالب شیوه جدید آموزشی، گروه‌بندی شده و با بحث‌های علمی، به تبادل‌نظر پرداختند که تجربه موفقی بود و ان‌شاءالله این شیوه آموزشی ادامه خواهد یافت.»

او ادامه داد: «اقدام دیگری که از دو سال قبل آغاز شده بود، بحث سامانه شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با نام سامانه شهید محمودوند بوده است. سال تحصیلی گذشته حدود ۵۰ هزار نفر از افراد بازمانده از تحصیل را جذب کرده‌ایم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که برای حدود ۸۰ هزار نفر از بازماندگان از تحصیل، مسئول پیگیری تعیین شده است، گفت: «۲۰ عامل در بازماندگی و ترک از تحصیل موثر است. به‌راحتی نمی‌توانیم کسانی را که یک‌سال تحصیلی در مدرسه ثبت‌نام نکردند به‌عنوان بازمانده از تحصیل اطلاق کنیم. مثلاً حدود ۵ هزار نفر از این افراد فوت کردند.»

طریفی‌حسینی افزود: «آیین‌نامه جذب بازماندگان از تحصیل را تدوین کردیم که به‌زودی در اولین جلسه ستاد پیگیری و هماهنگی سند تحول با حضور معاون اول رئیس‌جمهور این موضوع بررسی خواهد شد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی