| کد مطلب: ۱۱۱۵۹

از جامعه چه خبر؟

logo_unicef یونسیف

۲۰۲۳، سال سخت کودکانِ جهان

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: «از آنجا که ده‌ها درگیری شدید و ویرانگر، جان ده‌ها هزار کودک را در سال ۲۰۲۳ در نقاط مختلف جهان گرفته، این سال «یکی از سخت‌ترین» سال‌ها برای کودکان دنیا محسوب می‌شود.» به گزارش ایسنا، معاون مدیر اجرایی یونیسف دراین‌باره گفت: «یکی دیگر از عواملی که امسال را به «یکی از سخت‌ترین سال‌ها» برای کودکان تبدیل کرد، بودجه ناکافی برای فعالیت‌های بشردوستانه و آسیب رساندن به کودکان نیازمند به کمک‌، به‌ویژه در مناطق درگیری بوده است.» این مقام سازمان‌ملل اظهار کرد: «من فکر می‌کنم سال ۲۰۲۳ یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کودکان در سراسر جهان بوده است. فکر می‌کنم آنچه بیش از همه مرا تحت‌تأثیر قرار داده، خشونت وحشتناک و بی‌سابقه‌ای است که در غزه دیده‌ایم.» او گفت: «این چیزی که ما شاهد آن بوده‌ایم، سطح بی‌سابقه‌ای از خشونت و قساوت علیه زنان و کودکان بی‌گناه در غزه بوده است.»

فرهنگ متین

اشتغال زنان ۳۵ درصد پایین‌تر از میانگین جهانی

براساس نتایج یکی از پژوهش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمار بانوان خانه‌دار تقریباً کمتر از ۲۵ میلیون نفر است. آمار جامعه زنان شاغل نیز حدود ۱۳ الی ۱۴ درصد از اشتغال فعال است. به گزارش ایسنا، لاله فرهنگ‌متین، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، ضمن اعلام این خبر با اشاره به آمارپژوهی که از بانک جهانی انجام داده است، اظهار کرد: «آمارپژوهی از بانک جهانی در بازه زمانی ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ درباره وضعیت اقتصادی بانوان انجام دادیم؛ نتایج نشان می‌داد که به‌طور میانگین وضعیت اقتصادی زنان در جهان ۵۰ درصد است. وضعیت اقتصادی زنان در کشور ما در سال ۱۹۷۰ خیلی پایین بود اما الان حدود ۱۵ درصد است.» به گفته او، موضوع انعطاف شغلی بانوان توسط معاونت زنان در برنامه هفتم پیشنهاد شده است.

khosropanah عبدالحسین خسروپناه

جلسه فوق‌العاده «تقلب»

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، از برگزاری یک جلسه فوق‌العاده درخصوص وضعیت داوطلبان مشکوک به تقلب خبر داد. به گزارش ایلنا، خسروپناه با بیان اینکه جلسه‌ای با مسئولان سازمان سنجش، مسئولان دیوان عدالت اداری و برخی اعضای حقیقی شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار شده است، گفت: «اینکه مطرح شده افرادی که تقلب کردند به دانشگاه‌ها برمی‌گردند، حرف درستی نیست.» دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در راستای رسیدگی به وضعیت افراد شبهه‌دار کنکور از برگزاری یک جلسه فوق‌العاده درخصوص وضعیت داوطلبان مشکوک به تقلب خبر داد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی